Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu
Meer dan 3.000 tests, 8.500 nieuwe wagens en 145.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Autosalon Brussel 2017 - ontdek hier het laatste nieuws ...

Gedetailleerde tests

Renault

Renault Scénic - Gedetailleerde tests

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / RENAULT SCENIC 1.5 dCi 110 : Op grote voet

Geschreven door op

Basisprijs meer info
27.050 €
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

De nieuwe Renault Scénic bewandelt het door de espace uitgestippelde pad en doet dat op standaard gemonteerde 20-duimsvelgen.

De monovolume is op zijn retour. Te saai en te functioneel voor deze hippe tijden, anno 2016 willen we een cross-over. Niet omdat we plots avontuurlijker geworden zijn, want ons actieterrein strekt zich nog steeds van onze woonplaats tot het werk, de school of de bomma. Wel omdat de hedendaagse mode dit wagentype voorschrijft, zoals het vroeger ook de monovolume populair maakte. En de autoconstructeur die commercieel scoren wil, moet mee met zijn tijd. Ook Renault. De Franse wagenbouwer pionierde met Espace en trok diens uit een volume opgetrokken koetswerkconcept door naar andere segmenten, maar ziet intussen ook dat die ooit zo gesmaakte mayonaise niet langer pakt. Om relevant te blijven, moest het designteam met iets modieus op de proppen komen. En dan zijn cross-overinvloeden nooit veraf. Net zoals de Espace blijft de nieuwe Scénic een familiale monovolume, maar het geweer verandert van schouder. Mooi in lijn met de heersende trends staat de vierde generatie op een met vier centimeter verhoogd koetswerk dat de wielkasten vult met standaard gemonteerde 20-duimsvelgen. Een designkeuze die wonderen doet voor de algemene uitstraling, maar wel offers vraagt op andere vlakken.

In dit artikel : Renault, Renault Scénic