Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Autosalon Frankfurt 2019 / De 5 belangrijkste nieuwigheden op de IAA Frankfurt: Porsche Taycan Turbo S

Verwachte lancering : 01.10.2019

Een heleboel nieuwigheden op het Autosalon van Frankfurt, maar welke modellen moeten we echt onthouden van de IAA 2019? AutoWereld kiest de 5 hoogtepunten. Na de Lamborghini Sián komt de Porsche Taycan.

De persdagen zitten erop, vanaf vandaag krijgt ook het grote publiek toegang tot de Frankfurter Messe. Wij kiezen de 5 modellen die je gezien moet hebben op de IAA 2019. We begonnen ons lijstje met de waanzinnige Lamborghini Sián FKP 37, nu is de beurt aan de haast even krachtige Porsche Taycan Turbo S.

Vier jaar na de Mission E Concept is de Porsche Taycan eindelijk klaar. De elektrische vierzitter debuteert als Turbo en Turbo S, later volgen de minder performante versies. Voor de aandrijving zorgen twee elektrische synchroonmotoren met een systeemvermogen van 625 pk, maar in overboost ontwikkelt de Turbo S tot 762 pk. Het maximale koppel bedraagt liefst 1.050 Nm. De sprint tot 100 en tot 200 km/u vragen respectievelijk 2,8 en 9,8 seconden. De topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 260 km/u.

De Porsche Taycan krijgt 5 verschillende rijmodi mee. Bovenop de bekende standen komt de elektrische vierzitter ook met een zogeheten Range-setting die de autonomie optimaliseert. Desnoods rijdt de Turbo S op een van beide motoren. Opvallend: het is de achterste elektromotor die zich uitschakelt, waardoor dit een voorwielaangedreven Porsche wordt. De motor vooraan drijft de wielen aan via een enkelvoudige reductieverhouding, achteraan vertrouwt de Taycan op een reductiebak met twee verhoudingen.

De op een lithium-ionbatterijpakket van 93,4 kWh uur vertrouwende Porsche Taycan Turbo S heeft een gemiddeld normverbruik van 26,9 kWh, wat zich vertaalt in een WLTP-rijbereik van 412 kilometer. Dat is beduidend minder dan wat de Tesla Model S Performance belooft, want die zou 590 kilometer halen op een volle lading. De Taycan wordt wel de eerste elektrische auto die een spanning van 800 volt de baas kan. Amper 5 minuten laden volstaan om het rijbereik met 100 kilometer te verbeteren.

Porsche Taycan Turbo S - IAA 2019

 

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken