Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Sports Battery EV is elektrische opvolger Lexus LFA

Geschreven door Klaas Janssens op 15-12-2021

Een van de 15 conceptcars die de Toyota-groep recent heeft voorgesteld, is de Sports Battery EV Concept. Die elektrische supersportwagen zou weleens de opvolger van de legendarische Lexus LFA kunnen zijn.

Lexus LFA Sports EV Concept

Toyota is lang een koele minnaar geweest van de elektrische auto, maar intussen maakt de Japanse autoreus zich op voor een indrukwekkend EV-offensief. De ambitie om tegen 2030 liefst 30 nieuwe elektrische modellen te presenteren, wordt kracht bijgezet door in één keer 15 conceptcars los te laten. En onder die 15 studiemodellen bevindt zich ook de Sports Battery EV Concept, een voorbode van de elektrische Lexus LFA-opvolger.

>> Lees ook - Dit zijn de 15 elektrische conceptcars van Toyota en Lexus

Qua stijl zegt Lexus vaarwel aan het opzichtige radiatorrooster van de huidige modellen. De tweezitscoupé pakt uit met een lange motorkap en een scherpe neus, evenals met een korte achteroverhang die voor een echt GT-profiel zorgt. De stroomlijn is erg verzorgd, met een erg opengewerkte bumper en een vlakke bodem die een optimale luchtstroom moeten garanderen. De voorspoiler, zijschorten en  diffusor achteraan moeten samen een neerwaartse druk en stabiliteit van de bovenste plank verzekeren, en geven tegelijk de Sports Battery EV Concept het nodige vleugje assertiviteit.

Solid-statebatterijen?

Gedaan met de hoogtoerige V10-krachtbron: de opvolger van de Lexus LFA zal dus vertrouwen op een volledig elektrische aandrijflijn. Naar de specificaties blijft het raden, Toyota wil enkel kwijt dat de supersportwagen niet meer dan 2 seconden nodig heeft om van 0 naar 100 km/u te sprinten.

>> Lees ook - Test Lexus LFA Nürburgring Package

De Lexus Sports Battery EV Concept zou bovendien beschikken over een rijbereik van meer dan 700 kilometer. Ook aan welk accutype de LFA 2.0 die actieradius te danken heeft, wordt (nog) niet gecommuniceerd. Maar we gokken op vastestofbatterijen.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten