Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Facelifts / Facelift Land Rover Discovery Sport gaat Evoque achterna

Land Rover neemt de Discovery Sport onder handen. De SUV krijgt de nieuwe technologieën die ze zopas introduceerden op de nieuwe Range Rover Evoque. Er is ook sprake van een plug-inhybride variant.

Overzicht :

De Land Rover Discovery Sport en de Range Rover Evoque blijven twee handen op een buik. En deze facelift verstevigt die onderlinge connectie. De vernieuwde Sport staat op het vernieuwde PTA-platform en maakt gebruik van een mildhybride 48V-systeem. Je kan de Land Rover nu reeds bestellen en dat vanaf 38.250 euro. Later dit jaar wordt het gamme uitgebreid met een plug-inhybride variant.

Het PTA-platform dat Land Rover introduceerde op de Evoque toont zich 13% stijver dan voorheen, wat zich vertaalt in een verbetere crashbestendigheid, in een strakker weggedrag en in minder lawaai of trillingen. Jammer genoeg maakt het de Discovery Sport niet meteen lichter.

Land Rover PTA

Hybride

De facelift van de Discovery Sport verwelkomt mildhybride 48V-technologie die gebruik maakt van een op de motor gemonteerde en in de riem geïntegreerde startgenerator. De tijdens het vertragen gegeneerde energie wordt opgeslagen in een onder de vloer geplaatste batterij en ondersteunt de motor onder belasting, wat het brandstofverbruik beperkt en de CO2-uitstoot terugdringt. Dat MHEV-systeem combineert Land Rover met zowel benzine- als dieselmotoren, die reeds gehomologeerd zijn volgend de RDE2-normen.

De meest efficiënte Discovery Sport is de voorwielaangedreven en aan een handbak gekoppelde D150, die een gemiddeld normverbruik van 5,9 liter koppelt aan een CO2-uitstoot van 140 gram. Al hoort een echte Land Rover uiteraard over vierwielaandrijving te beschikken. Dat 4x4-systeem komt met Driveline Disconnect, een transferbak op de vooras die de aandrijving van de achterwielen bij constante snelheid uitschakelt.

Over terreincapaciteiten gesproken: de Discovery Sport komt met Terrain Response 2-technologie, aangevuld met de ClearSight Ground View die het het motorcompartiment als het ware onzichtbaar maakt. Om de rijdynamiek op het asfalt te boosten, doet de Land Rover het met de Active Driveline-functie, eigenlijk een torque-vectoringsysteem dat het koppel herverdeelt in functie van de rijomstandigheden.

Land Rover Discovery Sport

Design

Geen facelift zonder een bijgespijkerd design. De hertekende lichtblokken en de herwerkte bumpers doen de Sport op de grotere Discovery lijken, een beetje zoals de Evoque veel weg heeft van de Range Rover Velar. Binnenin gaan de esthetische veranderinge een stuk verder, met een nieuw ontwerp voor de zetels, duurzame materialen en een hertimmerde middenconsole. Het Touch Pro-infotainmentsysteem met aanraakscherm van 10,25 inch herbergt een heleboel nieuwe functies.

Het belangrijkste nieuws houden we voor het einde: de facelift van de Land Rover Discovery Sport zal nu ook beschikbaar zijn met 21-duimsvelgen.

Land Rover Discovery Sport

 

 

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken