Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek de nieuwe Miles. In the spotlights: het ‘Van’leven, de Krugger FD, de laatste lifestyle trends

Ontdek de nieuwe Miles. In the spotlights: het ‘Van’leven, de Krugger FD, de laatste lifestyle trends

Ontdekken

Facelifts / Facelift Renault Mégane: plug-in hybride, meer pk's voor de R.S.

Verwachte lancering : 01.07.2020

De Renault Mégane is op elk vlak een beetje bijgepunt. Bovendien komt er een E-Tech plug-in hybride en krijgt de R.S. meer vermogen.

Overzicht :

De facelift van de Mégane dekt het hele gamma, waaronder de berline (en dus ook de R.S.) en de break Grandtour. Het model heeft nu een volledige LED-verlichting vooraan, terwijl de achterlichten (ook LED) nu dynamische knipperlichten hebben. De voorbumper is ook hertekend. Aan boord is hebben sommige uitrustingsniveaus nu recht op een nieuwe digitale tellerpartij. Dat maakt gebruik van een 10,2 inch scherm. Op de middenconsole is het, naast het standaard display van 7 inch, mogelijk om te genieten van een multimediasysteem van 9,3 inch. Naast de nieuwe schermen is ook de bediening van de airco vernieuwd. Net als de bediening van de rijhulpsystemen aan het stuur.

Over de rijhulpsystemen gesproken: ook de veiligheid geniet van de technologische evolutie met autonome rijsystemen tot op niveau 2 voor de modellen met automaat. Het systeem werkt tot op een snelheid van 160 km/u en houdt de wagen binnen de rijstrook, anticipeert vertragingen en kan zelfs noodremmen om vervolgens weer te vertrekken.

E-Tech

Vanaf deze zomer kan je kiezen voor een plug-in hybride Mégane Grandtour. Deze E-Tech combineert een 1.6 4-cilinder met twee elektromotoren voor een totaal van 160 pk. De aandrijving op de wielen gebeurt via een versnellingsbak met klauwkoppeling. De 400 V-batterij van 9,3 kW laat de Mégane volledig elektrisch rijden gedurende 50 km (WLTP) met een maximumsnelheid van 135 km/u. De hatchback krijgt ook een hybride versie, maar die volgt later. Renault voegt ook een klassieke verbrandingsmotor toe aan het gamma: een 1.0 TCe van 120 pk met een manuele versnellingsbak die is geoptimaliseerd voor een laag verbruik.

Krachtigere R.S.

De Mégane R.S. krijgt ter gelegenheid van de facelift 20 pk bij en levert nu 300 pk, net als de Trophy. Die laatste heeft nog steeds hetzelfde vermogen, maar onderscheidt zich door zijn Cup-chassis met een Torsen-sperdifferentieel op de voorwielen. De ‘klassieke’ R.S. heeft het 4Control-systeem met vierwielsturing aan boord. Het koppel van de R.S. neemt ook toe tot 400 Nm (+ 30 Nm). De R.S. Monitor is ook vernieuwd en kan meer rijparameters in realtime weergeven. Voor de minder sportieve mens is er ook de R.S. Line, die de GT Line vervangt en de Mégane een sportiever uiterlijk geeft zonder al die pk's.

Web Editor - Specialist Advice

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken