Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Facelift Ford Fiesta à la Focus

Geschreven door Frédéric Kevers op 16-09-2021

De alweer van 2016 daterende Ford Fiesta krijgt een facelift. De wijzigingen maken de stadswagen wat volwassener, zodat je kan spreken van een kleine Focus.

Als de Volkswagen Polo een facelift krijgt, dan kan de Ford Fiesta moeilijk achterblijven. Het 2022-model herken je het snelst aan zijn nieuwe frontpartij met standaard ledkoplampen (optie: matrix) en herwerkte radiatorrooster - net zoals bij een heleboel andere Ford-modellen verhuist het Blauwe Ovaal van de motorkap naar de grille. Het smoelwerk zorgt bovendien voor wat visueel onderscheid tussen de verschillende versies. Van de Vignale is geen sprake meer, maar de dynamische ST-Line en de avontuurlijke Active tekenen wel present. Je behoudt de keuze tussen een koetswerk met drie en met vijf deuren.

>> Lees ook: test Ford Fiesta ST Edition - Review 2021

Ford voegt ook nieuwe koetswerkleuren (+2) en velgendesigns (+7) toe. Zo is de gefacelifte Fiesta ST voortaan ook te bestellen in het Mean Grean waarin de Ford Puma ST debuteerde. De voornaamste wijziging aan het interieur van de Ford Fiesta-facelift is het digitale instrumentarium met een display van 12,3 inch. Het actieve veiligheidsarsenaal wordt intussen aangevuld door het onder meer het Wrong Way Alert (dat je verwittigt wanneer je dreigt te spookrijden), de Adaptive Cruise Control met Stop&Go-functie en de Active Park Assist.

2022 Ford Fiesta Facelift

Hybride motoren

Aan het onderstel van de Ford Fiesta raakt de facelift niet. Ook op motorisch gebied verandert er weinig: de sowieso voorwielaangedreven stadswagen blijft beschikbaar met de 1.0 Ecoboost 100, de 1.0 Ecoboost Hybrid 125 en de 1.0 Ecoboost Hybrid 155. Bij de Hybrid-modellen gaat het om mildhybride technologie op 48 volt, schakelen doe je ofwel via een manuele zes- ofwel via een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. De Ford Fiesta ST blijft de topversie van het gamma. Diens 1,5 liter-turbobenzine blijft 200 pk sterk, maar wint wel aan koppel: er komt 30 Nm bij, voor een totaal van 320 Nm.

Op de prijzen van de gefacelifte Ford Fiesta blijft het nog even wachten, de Belgische leveringen staan gepland voor begin 2022.

 

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten