Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Facelifts / Lamborghini Huracan Evo opnieuw als RWD

Verwachte lancering : 01.05.2020

De Lamborghini Huracan Evo is nu ook verkrijgbaar als enkel op de achterwielen aangedreven RWD. De atmosferische V10 blijft trouw op post, maar verliest wel 30 pk tegenover de vierwielaangedreven Huracan Evo.

Overzicht :

De Huracan LP610-4 vervelde vorig jaar tot de Huracan Evo, deze Huracan Evo RWD is de opvolger van de LP580-2. Lamborghini blijft trouw aan de atmosferische V10-krachtbron, die centraal achterin ligt en schakelt via een gerobotiseerde zevenversnellingsbak met dubbele koppeling. Het vermogen van het 5,2 liter-blok klimt van 580 naar 610 pk. De RWD is dus 30 pk krachtiger dan zijn voorganger, maar blijft 30 pk minder krachtig dan de vierwielaangedreven Huracan Evo.

Nu heeft dat niet zo gek veel invloed op de prestaties, daar de afwezigheid van een aangedreven vooras ervoor zorgt dat het gewicht van de Huracan Evo RWD zakt naar 1.389 kilogram. Het sprintje van 0 naar 100 km/u vraagt amper 3,3 tellen, dat van 0 naar 200 km/u is geklaard in 9,3 seconden. De topsnelheid van deze Lamborghini bedraagt 325 km/u. 

2020 Lamborghini Huracan Evo RWD

Rijplezier

De prestaties noch de rondetijden primeren, met de Huracan Evo RWD heeft Lamborghini in de eerste plaats een echte driver's car willen ontwikkelen. De spitse 40/60-gewichtsverdeling over beide assen vroeg om een specifieke tuning van zowel het onderstel als van de stuurinrichting. Verder monteert Lamborghini het zogeheten P-TCS, kort voor Performance Traction Control System. Dat is een slimme tractiecontrole die de 540 Nm aan koppel gaat manipuleren om meer grip te genereren en om gecontroleerde drifts te initiëren.

Hoe die proactieve P-TCS juist gaat reageren, hangt af van de gekozen rijmodus (te selecteren via de ANIMA-knop op het stuur). In Strada zal de software je vooral op de baan proberen houden bij moeilijke weerstomstandigheden (verbetering van 30% tegenover de LP580-2), in Sport kan je aan het driften (verbetering van 30%) en in Corsa vind je het maximum aan tractie (verbetering van 20%). Lamborghini levert de Huracan Evo RWD met 19-duimsvelgen, omgord door Pirelli-rubber en gevuld met stalen remschrijven. Twintigduimers en koolstofkeramische schijven sieren de optielijst.

2020 Lamborghini Huracan Evo RWD

Smoelwerk

Lamborghini heeft zich niet beperkt tot het aandrijfgeheel, ook het koetswerk van de Huracan Evo RWD oogt wat anders. Vooraal vooraan, waar de ventilatiesleuven een heel ander design kregen. Kijk maar naar onderstaande foto, waar de Evo links en de Evo RWD rechts staat.

.De richtprijs voor de Lamborghini Huracan Evo RWD bedraagt 192.827 euro. Dat maakt de achterwielaangedreven variant een stuk goedkoper dan de vierwielaangedreven Huracan Evo, die de Belgische showroom pas verlaat vanaf 225.665 euro. Wie die combinatie tussen de V10 en de achterwielaandrijving wil, kan ook bij Audi Sport aankloppen voor als Coupé en als Spyder te bestellen R8 RWD (dat is de gefacelifte versie van de R8 RWS). Prijskaartje: 147.900 euro.

2020 Lamborghini Huracan Evo

 

 

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken