Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Facelifts / Volkswagen Passat krijgt een subtiele facelift

De vernieuwde Passat is amper van zijn voorganger te onderscheiden, maar dat betekent niet dat Volkswagen half werk heeft geleverd. De zakensedan is op bijna elk vlak bijgepunt.

Overzicht :

De Passat gaat de laatste jaren vrij anoniem door het leven, al heeft dat geen gevolgen voor zijn succes: het 30 miljoenste exemplaar moet deze lente van de band rollen. Volkswagen heeft ervoor gezorgd dat dit exemplaar een van de eersten wordt met de nieuwe snoet. De vernieuwde Passat is op uiterlijk vlak amper te onderscheiden van zijn voorganger: enkel de licht bijgepunte lichten en bumpers geven het weg. De koplampen maken trouwens gebruik van VW’s IQ.LIGHT matrix-leds, die geïntroduceerd werden bij de Touareg. De grootste veranderingen zitten echter onderhuids.

Digital Cockpit

Achter het stuur heeft nu ook de Passat een Digital Cockpit met extra functies. Maar het stuur zelf is ook vernieuwd: er zijn voor het eerst bij Volkswagen capacitieve touch-knoppen te vinden op het stuurwiel. De materialen in het interieur zijn nu hoogwaardiger en op de middenconsole prijkt ook het nieuwe MIB3-infotainmentsysteem. Daarmee is de vernieuwde Volkswagen Passat nu altijd online. Daarnaast ondersteunt het systeem draadloze Apple CarPlay, maar ook Android-gebruikers worden niet in de steek gelaten: binnenkort zal je met bepaalde Samsung-modellen de Passat kunnen openen en sluiten. Wij hadden liever ook draadloze Android Auto gehad, maar dat is nog steeds niet te vinden in de autowereld.

Langer geruisloos

Volkswagen gelooft nog steeds in het dieselverhaal en presenteert de 2.0 TDI Evo met 150 pk en 10 g/km minder CO2 dan zijn voorganger. Verder zijn er nog drie diesels (1.6 TDI 120 pk, 2.0 TDI 190 & 240 pk) en drie benzines (1.5 TSI 150 pk, 2.0 TSI 190 & 272 pk) in het gamma te vinden. De plug-in hybride GTE heeft nog steeds een 1.4 TSI gekoppeld aan een elektromotor voor een gecombineerd vermogen van 218 pk, maar de batterij is nu groter (13 kWh in plaats van 9,9) voor een elektrisch WLTP-rijbereik van 55 km (70 km NEDC). Alle motoren voldoen aan de Euro 6d-TEMP-standaard, de GTE voldoet zelfs aan Euro 6d.

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken