Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Volkswagen Polo GTI 2021: zelfde vermogen, meer hulpjes

Geschreven door Frédéric Kevers op 30-06-2021

De Volkswagen Polo GTI facelift is gearriveerd. Hoewel hij geen extra vermogen krijgt, zijn er wel veel nieuwe technologie en assistentiesystemen te vinden.

Onder de motorkap van de gefacelifte Volkswagen Polo GTI vinden we een oude bekende: de 204 pk sterke 2.0 turbo 4-cilinder met 320 Nm koppel beschikbaar tussen 1.500 en 4.500 tpm, die al aanwezig was in het vorige model. Nog steeds voldoende, maar niet wereldschokkend. De 2021 Polo GTI accelereert van 0 naar 100 km/u in 6,5 seconden, een zeer respectabel cijfer. De motor werkt samen met de geautomatiseerde 7-traps DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling, of er nog een handbak komt, is niet bekend.

Wat het chassis betreft: de ophanging is verlaagd met 15 mm, de veren zijn stijver en worden geholpen door een grote stabilisator op de vooras, stijve trekstangen aan de voorzijde en stijvere assteunen aan de achterzijde.

VW Polo GTI 2021

Golf GTI-look

Om zich te onderscheiden van de andere Volkswagens, gebruikt de Polo GTI de foefjes die beroemd werden door zijn grote broer, de Golf GTI. Er loopt een rode lijn over de voorkant van de sportieve stadsauto, die de dagrijverlichting accentueert. De rest van de look is sportiever met de dikkere bumpers en een honingraatmotief in de luchtroosters. Er loopt een zwarte rand langs de onderkant van de zijskirts om de voor- en achterbumpers visueel met elkaar te verbinden, terwijl specifieke 17- of 18-inch wielen de wielkasten vullen. De achterzijde is soberder, met een diffuser die de dubbele uitlaatopeningen accentueert, terwijl een royale spoiler de achterklep siert. Het meest opvallende kenmerk is de GTI-badge in rode letters onder het VW-logo. Tot slot zijn de dynamische richtingaanwijzers een primeur voor een Polo GTI.

VW Polo GTI 2021

Veiliger

De Volkswagen Polo GTI 2021 is uitgerust met dezelfde Life-afwerking als de normale Polo, maar voegt enkele rode markeringen toe om zich te onderscheiden en een sportiever sfeertje te scheppen: de dashboardrand, de inzetstukken en stiksels op het stuur en de versnellingspook of rond de middenconsole, terwijl de sportzetels een tartan-patroon krijgen met rode vierkantjes.

>>> Lees ook Volkswagen Polo 2021: meer technologische slagkracht

In lijn met de huidige trend is de Volkswagen Polo GTI 2021 uitgerust met Travel Assist met adaptieve cruise control, lane keeping assist, side assist en rear traffic alert. Een automatisch noodremsysteem is ook standaard, net als bestuurderswaarschuwing en automatisch remmen na een botsing.

>>> Vind alle Volkswagen Polo-versies en prijzen

Leveringen en prijzen

Voorlopig is de lanceringsdatum van de nieuwe Volkswagen Polo GTI nog niet meegedeeld, noch de prijzen, die voor het einde van het jaar bekend zouden moeten zijn. De leveringen zullen naar verwachting eind 2021 beginnen. Maar de prijzen zullen zeker niet lager liggen dan die van het vorige model, dat rond de 28.000 euro kostte. We kunnen dus een prijs van rond de 30.000 euro verwachten met een completere standaarduitrusting.

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten