Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Formule 1 / F1 2019: wat hebben we geleerd tijdens de GP van Australië?

Het afgelopen weekend startte het nieuwe F1-seizoen met de Grote Prijs van Australië. Wat hebben we geleerd van de openingsrace op het circuit van Albert Park?

F1 2019 - Analyse GP Australië

De kop is eraf. Gisteren schoot het nieuwe F1-seizoen zich op gang met de Grote Prijs van Australië, gehouden op het Albert Park Street Circuit. En tegenover vorig jaar is er best wat veranderd in 2019, want enkel Mercedes-AMG en Haas-Ferrari stonden met het pilotenduo van 2018 aan de start. De Formule 1 voerde bovendien een aantal reglementswijzigingen door die het inhalen moeten bevorderen. Wat hebben we geleerd?

  • Dat Lewis Hamilton zijn intussen 84ste pole pakte. 
  • Dat Mercedes opnieuw het te kloppen team wordt.
  • Dat Valtteri Bottas geen zin meer lijkt te hebben in de rol van wingman. 
  • Dat Ferrari een beloftevolle winter niet kon omzetten in een goede openingsrace.
  • Dat Ferrari ervoor koos op Sebastian Vettel voor Charles Leclerc te doen finishen, hoewel de Monegask sneller was.
  • Dat Max Verstappen ervoor zorgde dat Honda op het podium stond, voor het eerst sinds de comeback van de Japanse motorbouwer.
  • Dat Pierre Gasly nog flink wat boterhammen zal moeten eten om het niveau van Red Bull-ploegmaat Verstappen te benaderen.
  • Dat die Gasly achter de Toro Rosso van voormalig Red Bull-piloot Daniil Kvyat eindigde, de wagen waarmee de Fransman vorig jaar aan de slag was.
  • Dat Carlos Sainz motorproblemen had met zijn McLaren-Renault. De teams met Honda-krachtbron finishten wel.
  • Dat rookie Lando Norris de McLaren meteen naar Q3 stuurde.
  • Dat Haas de "Best of the Rest" was in Australië, achter de klassieke topteams.
  • Dat Kimi Raikkonen zich uitstekend uit de slag trekt met de Alfa Romeo.
  • Dat nieuwbakken Racing Point-rijder Lance Stroll zich een stuk sneller toonde dat de nochtans hoger aangeschreven teammaat Serio Perez.
  • Dat Williams nergens was. De Britse renstal was het enige team met een tragere kwalificatietijd dan 2018. En dan 2017.
  • Dat de Kubica van 2019 niet de Kubica 2008 is.
  • Dat de nieuwe regels niet meteen voor extra inhaalmanoeuvres zorgden.

Op naar de volgende race

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken