2020
Na een verrassend sterk 2019 zakte Alfa Romeo vorig jaar als een pudding in elkaar. Het Sauber-team deelde immers in de malaise die ook de Scuderia Ferrari trof, want de hybride V6-turbomotor werd de achilleshiel van de Alfa Romeo C39 waarmee het Sauber-team vorig jaar aan de start stond. Kimi Raikkonen en Antonio Giovinazzi behaalden elk 4 punten, in het Wereldkampioenschap voor de Constructeurs wist Alfa Romeo enkel Haas en Williams achter zich te houden.
2021
Geen C40, Alfa Romeo springt van C39 meteen naar C41. En de kleuren op de bolide worden omgedraaid, met meer wit dan rood. Van een revolutie hoef je niet te spreken, Sauber geeft grif toe dat de 2021-machine een evolutie is van de wagen van vorig seizoen. Hopelijk bezorgen motor(r)evoluties de Ferrari-krachtbron meer power, anders bengelt Alfa Romeo ook dit jaar in de staart van het peloton. Op rijdersvlak verandert er niets. Ook in 2021 vertrouwt Alfa Romeo op de kunstjes van Kimi Raikkonen en Antonio Giovinazzi, Robert Kubica blijft derde en ontwikkelingspiloot.