Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

black friday

Black Friday : je jaarabonnement vanaf 32 euro!

Ik geniet van dit aanbod

Industrie en economie / Niet Porsche noch Tesla, maar wat is dan wel het sterkste automerk?

In de top 20 van de Best Global Brands-ranglijst van Interbrand staan 4 automerken. Niet Porsche en niet Tesla, maar welke constructeurs staan er dan wel tussen Apple, Amazon, Microsoft en Google?

Toyota is sterkste automerk volgens index van Interbrand

Elk jaar publiceert het Amerikaanse merkadviesbureau Interbrand zijn top 100 van sterkste merken, de "Best Global Brands". Het klassement wordt logischerwijs gedomineerd door de technologiereuzen  zoals Apple, Amazon, Microsoft, Google en Samsung die de eerste 5 plaatsen monopoliseren. Maar de autosector hoeft zich niet schamen, want de Interbrand-index telt toch 15 automerken. Toyota scoort het best met een zevende plek, slechts een plaatsje achter Coco-Cola. Ook Mercedes, BMW en Honda staan in de top 20 van het klassement.

De top 100 kende een totale waardestijging tot 2.336 miljard dollar (1.976 miljard euro), een groei van 9%. Toch kende meer dan de helft van de merken (57 van de 100) in de ranglijst een waardedaling, waaronder ook 13 autoconstructeurs. Achter deze schijnbare groei schult dus een kloof tussen de digitale reuzen aan de ene en de grote industrieën aan de andere kant, waaronder dus ook de automobielsector.

Bij de automerken noteert Toyota dan ook een daling van 8% en Honda 11%, terwijl Mercedes en BMW respectievelijk 3 en 4% verliezen. Hyundai staat op de 36e plaats van het klassement met een groei van 1%, terwijl Tesla zijn intrede maakt en direct op de 40ste plaats komt te staan. Het nochtans iconische merk Ferrari staat pas op de 79ste plek met een daling van 1% tot 6,379 miljard dollar (5,396 miljard euro).

Web Editor

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken