Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Industrie en economie / De Britse prestigemerken verzuipen (weer)

Zowel Aston Martin, Bentley als McLaren moeten een groot deel van hun personeel ontslaan. De coronacrisis eist overal een zware tol, maar bij de Britse prestigemerken staat het water al boven de lippen.

Overzicht :

McLaren was de eerste Britse constructeur die een aankondiging de wereld instuurde dat het bedrijf een groot deel van zijn personeel moest ontslaan. 1.200 van de 4.000 werknemers moeten vertrekken, ofwel 3 op de 10 personeelsleden verspreid over alle afdelingen (technisch personeel, F1-team, kantoormedewerkers). De schuld ligt daar niet enkel bij de coronacrisis, maar ook bij de besparingen die worden genomen bij de F1. Daarnaast ligt McLaren de laatste tijd ook wat onder vuur: de restwaarde van de niet-speciaaltjes keldert door betrouwbaarheidsproblemen en het gebrek aan verschil tussen de modellen.

Aston Martin

James Bond zijn favoriete automerk zit ook in zwaar weer. Of eigenlijk moeten we zeggen: in nog zwaarder weer dan anders, want Aston Martin heeft nog niet vaak in zijn geschiedenis zwarte cijfers geschreven. Maar de coronacrisis en de Brexit eisen ook in Gaydon hun tol, met 500 van de 2.600 personeelsleden die moeten vertrekken en het ontslag van CEO Andy Palmer als gevolg van de slechte resultaten. Investeringen van onder meer Lawrence Stroll en Tobias Moers (Mercedes-AMG) als nieuwe CEO moeten weer voor groei zorgen, met de SUV DBX als orakel van hoop voor Aston Martin.

Bentley

Het meest weelderige merk van de Volkswagen-groep is ook het meest recente Britse luxemerk dat een ontslagronde heeft aangekondigd. 1.000 van de 4.200 mensen moeten vertrekken. Daar stelt het merk eerst een vrijwillig vertrekprogramma voor op, maar als niet genoeg mensen zelf willen vertrekken, beginnen de echte ontslagen. Bentley was al eerder van plan om te besparen onder het herstructureringsplan ‘Beyond100’, maar de coronacrisis heeft de situatie versneld en verstrengd. De hoop voor de toekomst bij het merk ligt op elektrificatie. Het eerste volledig elektrische model moet in 2025 of 2026 komen, met hybrides van elk huidig model vanaf 2023.

De enige grote naam die nog niet is gevallen in deze context is Rolls-Royce. Dat had in 2019 nog een recordjaar dankzij de Cullinan, dit jaar zou de nieuwe Ghost op de markt moeten komen. We zijn benieuwd of er ook in Goodwood bespaard zal moeten worden...

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken