Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Mobiliteit / Benzinemotor Honda 'te efficiënt' om interieur goed te verwarmen

Amerikaanse eigenaars van de Honda CR-V en Civic klagen over het feit dat hun verwarming niet voldoende werkt bij lage buitentemperaturen. Het antwoord van Honda stelt ze echter niet bepaald tevreden...

Overzicht :

De problemen van de bestuurders van een Honda Civic of CR-V van 2016 tot 2018 komen blijkbaar vooral voor bij de 1,5 liter-turbobenzine die ook bij ons wordt geleverd. Die motor zou bij heel wat Amerikaanse klanten niet voldoende op temperatuur komen bij winterse omstandigheden onder de -10 graden Celsius, waardoor ook de verwarming zijn ding niet kan doen om het interieur op te warmen. Een veiligheidsprobleem volgens de klanten, omdat de ruiten hierdoor ook niet goed kunnen ontwasemen onderweg.

'Te efficiënt'

Honda had in eerste instantie wel oren naar het probleem en probeerde het zelfs op te lossen met een recall in de VS, waarbij de auto's een software-update, verse olie en een nieuwe unit voor de klimaatcontrole kregen, maar met weinig effect: het bleef koud binnen tijdens het rijden. De ontevreden klanten werden echter niet meer verder geholpen, het antwoord dat Honda gaf op een vraag van The Drive was dan ook eerder laconiek: "We geven de tip om de motor niet te stoppen en te starten tijdens het rijden. Het is mogelijk dat bij korte ritten of tijdens het stationair draaien van de 1.5 Turbo de auto niet zo snel opwarmt als bij een andere auto met een minder efficiënte motor. Bij zwaardere belasting van de motor, zoals langere ritten op de snelweg, komt het probleem niet voor."

De ontevreden Honda-klanten blijven dus letterlijk en figuurlijk in de kou staan. Een mogelijke oplossing zou zijn om een standkachel in te bouwen of de ouderwetse truc van een stuk karton voor de radiator om de koelvloeistof niet te veel af te laten koelen en zo de motortemperatuur sneller omhoog te krijgen. Wie had dat gedacht, dat je anno nu die problemen nog kan tegenkomen met een moderne auto...

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken