We kunnen er niet omheen, de actualiteit levert momenteel vooral elektrische auto’s op. Die worden dan ook alsmaar interessanter en gelukkig ook leuker. Dat geldt zeker voor de BMW i4 en iX, waar we al een eerste keer mee konden rijden. Dat deden we evengoed met de nog door een benzinemotor aangedreven Peugeot 308, de hybride Lexus NX en de opgefriste Dacia Duster, Porsche Macan en Seat Ibiza. Wel weer elektrisch en ook verrassend knap, is de MG Marvel R. Onze testrijders raakten ook behoorlijk onder de indruk van de Tesla Model Y, dat werd dus onze Auto van de Maand. En we maakten ook uitgebreid kennis met de Hyundai Bayon.
We amuseerden ons echter ook nog achter het stuur van de eindelijk in België belandde Chevrolet Corvette Stingray en raakten evengoed (weer) zwaar onder de indruk van de Bugatti Chiron Pur Sport. In Wolfsburg mochten we zowaar met de Volkswagen ID Life-concept rijden, we zaten ook al op de passagiersstoel van een prototype van de veelbelovende Mercedes SL. Op een test van de nieuwe Range Rover is het nog even wachten, we konden die auto wel al in avant-première ontdekken.
We voorspellen in deze AutoWereld de elektrische toekomst van Porsche, maar nemen je ook mee naar het prestigieuze Concorso d’Eleganza van Villa d’Este. En misschien nog het strafst van al, we slaagden erin om de legendarische McLaren F1, Porsche 911 GT1 Evo en Mercedes-AMG CLK GTR samen te brengen voor een fotoshoot én circuittest. Voor wie ze is vergeten, die sportauto’s domineerden in de jaren ’90 een tijdje het uithoudingsracen. Ook nog bij deze AutoWereld, een dossier (met vergelijkende test) over winterbanden en een Fleet & Leasing-bijlage. Het nummer ligt vanaf vrijdag 29 oktober in de winkels.