Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Nieuwigheden / De Porsche 911 blijft benzine verbranden

De 911, het icoon van Porsche en een ijkpunt voor sportieve GT-wagens, zal het nog heel lang zonder elektrische versie volhouden.

Overzicht :

Porsche-CEO Oliver Blume verklaarde onlangs dat de 911 het nog heel lang zonder elektrische variant zal redden: “De 911 is een concept gebaseerd op een auto met een verbrandingsmotor. Een combinatie met elektromobiliteit zou zinloos zijn. Wij geloven in modellen die specifiek voor elektrische aandrijving zijn ontwikkeld”. Dat moet puristen geruststellen die met lede ogen de Taycan en de steeds bredere plug-inhybridisering van het gamma zagen komen.

De legende verdedigen

Voor de merkgetrouwen kan de 911, al 56 jaar lang het symbolische model van het merk, enkel bestaan met een verbrandingsmotor die in de toeren klimt en die zingt op het ritme dat het gaspedaal aangeeft. Hoewel Porsche verklaart tegen 2025 de helft van zijn verkoopcijfers te willen halen met elektrische of plug-inhybride modellen, zou de 911 niet bij dat aandeel horen en trouw blijven aan zijn fundamenten: een achterin geplaatste flat-six, eventueel met hybride ondersteuning.

Die uitdaging zou geen probleem mogen vormen, want de Porsche 911 is misschien wel een symboolmodel voor het merk, maar hij is geen verkooptopper meer. Die rol is weggelegd voor de Cayenne en de Macan. Toch erkent Oliver Blume dat een hybride 911 niet zo’n gek idee is als diehard-fans vrezen. Voor de toekomst van de 911 rijpen goede ideeën bij de constructeur rond een puur op performance afgestemde hybridisering met bijvoorbeeld een systeem van 400V voor de elektromotor.

Hoopgevend is dat Porsche ook actief op zoek is naar partners voor de ontwikkeling van synthetische “e-fuel”-brandstoffen die met hernieuwbare energie worden geproduceerd. Op die manier zouden verbrandingsmotoren een langere levensduur krijgen zonder daarom het doel van een CO2-vrije mobiliteit te missen dat de Europese Unie en andere overheden op middellange termijn willen halen.

Web Editor

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken