Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Officieel: BMW M3 en M4 Competition

Verwachte lancering : 01.03.2021

Om de puristen tevreden te houden, blijven de M3 en M4 beschikbaar met een manuele versnellingsbak. BMW blijft ook achterwielaandrijving trouw, al kan je de krachtigere Competition ook met xDrive bestellen.

Overzicht :

Markus Flasch is een man van zijn woord. De nieuwe en M3 en M4 blijven beschikbaar met zowel achterwielaandrijving als een manuele versnellingsbak, zoals de CEO van de M-afdeling de verwoede BMW-fans beloofd had. Toch als je tevreden bent met 480 pk, want de krachtigere Competition-varianten komen enkel met een automatische transmissie. De gerobotiseerde DCT-zevenbak met dubbele koppeling heeft intussen plaatsgemaakt voor een Steptronic-achttrapsautomaat met specifieke M-kalibratie.

Die 510 pk sterke Competition op basis van de BMW M3 en M4 zal je voortaan ook kunnen bestellen met de xDrive-vierwielaandrijving. Net zoals bij de BMW M5 beschikt dit 4x4-systeem over een RWD-modus, die geactiveerd wordt zodra je de tractiecontrole uitschakelt. De optionele M Drift Analyser registreert je stuurmanoeuvres en geeft punten op de manier waarop je door de bocht ging. Hoe dwarser, hoe beter?

2020 BMW M3

Steeds sneller

De nieuwe BMW M3 en M4 vertrouwen nog steeds op een zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 3 liter, maar de nieuwe generatie doet het voortaan met het S58-blok dat debuteerde in de M-versies van de X3 en X4. Deze door twee turbo’s aangevuurde, pas bij 7.200 toeren per minuut tegen de begrenzer aanlopende krachtbron ontwikkelt een piekvermogen van 480 pk voor een maximumkoppel van 550 Nm.

Of zelfs 510 pk en 650 Nm als je voor de Competition zou opteren, power die ervoor zorgt dat de M3 en M4 aan 3,9 seconden genoeg hebben om van 0 naar 100 km/u te sprinten. In 12,5 tellen knallen ze vanuit stilstand naar 200 km/u. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, tenzij je het optionele M Driver’s Pakage aanvinkt dat de elektronische begrenzing opschuift naar 290 km/u. Voor de bijpassende soundtrack zorgt een speciale uitlaatlijn met variabele flaps, al grijpt BMW opnieuw naar audiohulp via de luidsprekers.

2020 BMW M4 Competition

Alles went

De gigantische grille die voor consternatie zorgde bij de voorstelling van de 4 Reeks Coupé, tooit naast de M4 ook de M3. Het blijft wat wennen, al vloekt het frameloze rooster minder met de aerodynamisch verantwoorde koetswerkaanpassingen die deze M-versies verwelkomen. De uit CFRP vervaardigde dakconstructie maakt deze BMW’s niet alleen lichter, maar verlaagt ook het zwaartepunt. Het door adaptieve dempers gesteunde sportchassis profiteert van de knowhow die de Duitse constructeur vergaarde in de GT3-racerij.

Bij de ontwikkeling lag de focus op zoveel mogelijk stijfheid voor zo min mogelijk massa, wat zich moet vertalen in een messcherp maar voorspelbaar weggedrag. Naar goede (?) gewoonte krijgt de bestuurder een heleboel parameters om mee te spelen: de intelligente tractiecontrole krijgt 10 settings, zelfs het remgevoel kan je aanpassen. Je favorieten bewaar je onder een van de twee M-toetsen op het stuur.

2020 BMW M3 & M4 Competition

Touring, Cabrio, Gran Coupé en CS

De M3 en M4 Coupé komen volgend jaar in maart op de markt. Wie een exemplaar met de xDrive-vierwielaandrijving wil, moet wachten tot de zomer van 2021. Later vult BMW het gamma aan met de M3 Touring en de M4 Cabriolet, daarna volgt een M4 Gran Coupé. Ook een hardcore CS staat opnieuw op de planning.

M staat niet zomaar voor Motorsport. Ook met de nieuwe M4 gaat BMW koersen, vanaf 2022 kruist de voor de GT3-klasse ontwikkelde racewagen de degens met Ferrari, Lamborghini en Porsche. Van een echt homologatiemodel - zoals dat bij de E30-M3 het geval was - is geen sprake, maar de M4 en de M4 GT3 zouden wel zij-aan-zij ontwikkeld zijn.

2022 BMW M4 GT3

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken