Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

SUV Days 2018 - Ontdek en/of test meer dan 40 SUV-modellen

Nieuwe modellen / De nieuwe Mercedes-AMG G63 is een baksteen met power

Geen nieuwe Mercedes G-Klasse zonder potige AMG-variant. Die nieuwe G63 doet het met de bekende V8-biturbo, goed voor 585 pk.

Overzicht :

Een hoop nieuws van Mercedes vandaag: na de facelift van de Mercedes-Maybach S-Klasse is de AMG-versie van de nieuwe G-Klasse aan de beurt. Die G63 vervangt zijn 5,5 liter-V8 door de 4 liter-biturbo die onder meer te vinden is in de AMG GT. Downsizing dus, toch wat de cilinderinhoud betreft. Want we noteren wel een vermogenswins van 15 pk, waardoor het totaal op 585 stuks uitkomt.

Daarmee sprint de Mercedes-AMG G63 in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/h, best indrukwekkend voor een mastodont die 2.485 kg op de weegschaal zet. De topsnelheid is begrensd op 220 km/u, of 240 km/u als je het "Driver’s package" aanvinkt.

2018 Mercedes-AMG G63 V8-biturbo

Bullbar

De Mercedes-AMG G63 onderscheidt zich op uiterlijk vlak door een dikke voorbumper met gretig naar koellucht hengelende sleuven, die je desgewenst kan beschermen met een optionele bullbar. Moest de V8-soundtrack nog geen belletje hebben doen rinkelen, dan zorgen de verbrede wielkasten en dubbele uitlaten langs de zijkant ervoor dat je weet dat welk vlees je in de kuip hebt.

Binnenin krijg je standaard een AMG Performance-stuurwiel met afgeplatte onderkant en gegalvaniseerde schakelpeddels, waarmee je de nu nog snellere 9-bak met dubbele koppeling kan bedienen. Mercedes-AMG is de off-roadgenen van de G-Klasse niet vergeten: de G63 heeft nog steeds een korte overbrenging en een meerplatenkoppeling die werkt als een vergrendelbaar differentieel.

Verder bespaart de nieuwe G63 AMG 65 kg vergeleken met het oude model, ondanks de toegenomen afmetingen. Dat helpt niet enkel de rijdynamiek en de prestaties, ook de CO2-uitstoot daalt van 322 naar 299 g/km. Al vermoeden we dat eigenaars van dit soort beresterke bakstenen daar niet zo wakker van liggen. Je kan de nieuwe Mercedes-AMG G63 gaan bewonderen op het Autosalon van Genève in maart.

2018 Mercedes-AMG G63 V8-biturbo

 

Geschreven op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken