Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Nieuwe modellen / Czinger 21C claimt 0-400-0 km/u in 29 seconden, sneller dan Regera!

De Koenigsegg Regera doet de 0-400-0 km/u-sprint in 31,5 seconden. Deze hybride Czinger 21C zou nog een stuk sneller zijn.

Overzicht :

Je moet altijd met twee woorden spreken. Zeker als je het over een Amerikaanse start-up hebt die de hemel belooft, want de prestaties die Czinger opgeeft voor de 21C zijn ronduit indrukwekkend. Als de hybride hypercar die cijfers kan waarmaken, hebben constructeurs zoals Bugatti, Hennessey en Koenigsegg er plots een te duchten concurrent bij. Lees even mee:

  • 0-100 km/u in 1,9 seconden
  • Topsnelheid: 432 km/u
  • 0-300 km/u in 15 seconden
  • 0-400-0 km/u in 29 seconden
  • 250 kg downforce bij 250 km/u

De Czinger 21C (kort voor 21st Century) wordt aangedreven door een midscheeps gemonteerde en aan een sequentiële zevenbak gehangen V8-biturbo. Deze krachtbron heeft een cilinderinhoud van amper 2,88 liter en maakt tot 11.000 omwentelingen per minuut. De benzinemotor drijft de achterwielen aan, twee elektromotoren nemen elk een voorwiel voor hun rekening en duwen het systeemvermogen naar 1.250 pk. Niet slecht voor een sportwagen die amper 1.250 kilogram op de weegschaal zet. De Czinger 21C beschikt over een aparte cockpitconfiguratie. Er is plaats voor twee, maar de passagier zit achter de bestuurder in een tandemopstelling.

Kevin Czinger en de zijnen plannen 80 exemplaren. En daarbij je de keuze tussen deze straatlegale en een enkel voor het circuit bestemde 21C, want de Californische constructeur plant reeds een extra variant van de hybride hypercar. Dat wordt de Lightweight Track Configuration, waarvan het totaalgewicht verder gedrukt wordt tot 1.218 kg. Extra spoilerwerk zou ervoor zorgen dat deze variant 790 kg aan downforce ontwikkelt bij 250 km/u, waardoor de topsnelheid logischerwijs zakt van 432 naar "slechts" 380 km/u. You win some, you lose some. 

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken