Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Europese Ford Mustang Mach 1 is hier, is minder krachtig

Het goede nieuws: de Ford Mustang Mach 1, met heel wat leuk speelgoed van de GT350, komt echt naar Europa. Het slechte nieuws: hij krijgt 20 pk minder en waarschijnlijk een stillere uitlaat dan de Amerikaanse versie.

Overzicht :

Ford stelt niet teleur en brengt de Mustang Mach 1 ook naar deze kant van de plas, die de motor van de Bullitt combineert met enkele goodies van de Shelby GT-modellen voor een betere handling. Over die motor gesproken: de Amerikaanse versie van de Mach 1 levert 480 pk en krijgt de uitlaat van de GT500, maar hetzelfde geluk hebben we niet op ons continent. Van de speciale uitlaat is er geen sprake en het vermogen bedraagt hier 'slechts' 460 pk. Verschrikkelijk, we weten het. Gelukkig zitten het inlaatsysteem en de gaskleppen van de GT350 wel nog op de 5.0 'Coyote' V8 gemonteerd.

Unieke look

De Europese Mach 1 behoudt wel zijn unieke look, met een eigen voorbumper en splitter, terwijl de luchthappers ook groter en talrijker zijn om de koeling te verbeteren. Samen met de nieuwe diffusor en de achterspoiler levert deze Mustang dan ook 22% meer downforce dan de GT. Hij zou dan ook geschikter moeten zijn voor circuitgebruik, met daarnaast stijvere veren en antirolstangen vooraan, een anders gekalikbreerde stuurbekrachtiging en subframes van de GT350 en GT500, wat voor een scherper stuurgevoel moet zorgen.

Je kan kiezen voor acht verschillende kleur- en streepcombinaties, maar de speciale 19-duimers zijn standaard. Schakelen doe je via een manuele zesbak van Tremec met rev-matching en 'flat shift' of de 10-trapsautomaat van Ford, die allebei voorzien zijn van extra oliekoelers om niet te overhitten bij zware belasting. Een sperdifferentieel is standaard.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken