Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Nieuwe modellen / Ferrari 488 Pista gaat officieel

Na de 360 Challenge Stradale, de 430 Scuderia en de 458 Speciale is het nu de beurt aan de Ferrari 488 Pista.

Overzicht :

Gisteren de lek, vandaag volgen het officiële beeldmateriaal en de bijbehorende informatie van de hardcore Ferrari 488. De hardcore GTB heet niet GTO, maar Pista. Een concurrent voor de Lamborghini Huracan Performante en de Porsche 911 GT2 RS. En voor de McLaren 720S. Maar hoe denkt Maranello de maat te nemen van die beresterke concurrentie?

De Ferrari 488 Pista draagt dezelfde V8-biturbomotor in de achtersteven, al werd het bekende 3,9 liter-blok wel flink onder handen genomen. De ingenieurs vertrokken van de specificatie die de autosportafdeling gebruikt voor de Challenge-cupversie, waardoor ze erin slaagden de krachtbron 10 kilogram lichter te maken en er 50 paarden extra uit te puren. Het vermogen piekt voortaan op 720 pk, het maximale koppel klimt met 10 Nm en bedraagt nu 770 Nm. 

Geholpen door een nog sneller schakelende versnellingsbak met ingekorte verhoudingen sprint de Ferrari 488 Piste in 2,85 seconden van 0 naar 100 km/u, aan 7,6 tellen heeft hij genoeg om vanuit stilstand naar 200 km/u te snellen. Dat is sneller dan de nochtans bliksemsnelle 720S. De topsnelheid ligt boven de 340 km/u. 

2018 Ferrari 488 Pista

Downforce

Geen joekel van een achtervleugel, zoals op de GT2 RS. De Ferrari 488 Pista hanteert alternatieve, al dan niet actieve aerotoepassingen om downforce te genereren. Zoals de geblazen spoilersectie achteraan, geïnspireerd door de zogeheten S-duct uit de F1-racerij. De windtunnel zorgt ervoor dat de neerwaartse druk er met 20% op vooruit gaat in vergelijking met de GTB.

De Pista weegt ook minder. Dankzij allerlei dieetmethodes wist Ferrari liefst 90 kilogram te besparen, waardoor de hardcore 488 nog 1.280 kg op de weegschaal zet. Naast koetswerkonderdelen uit koolstofvezel en een gestript interieur noteren we speciale velgen, 20-duimers die 40% lichter zijn dan klassieke exemplaren. Rond die velgen liggen Michelins Sport Cup 2-banden.

Om het rendement van die krachtigere motor, die afgeslanke koets en die verbeterde aerodynamica te optimaliseren, gooit de Ferrari 488 Pista een opgewaardeerd SSC-systeem (Side-Slip Angle Control), nog slimmere E-Diff3-technologie en nog efficiëntere F1-Trac-instellingen in de strijd. Helemaal nieuw is de zogenaamde FDE, kort voor Ferraru Dynamic Enhancer. Het is de eerste toepassingen van een systeem dat de remdruk op de klauwen automatisch aanpast aan de omstandigheden.

2018 Ferrari 488 Pista

 

 

In dit artikel : Ferrari, Ferrari F 488

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken