Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Nieuwe modellen / Ferrari presenteert elegante Roma in Rome - update

Met de naar de Italiaanse hoofdstad genoemde Ferrari Roma presenteert het Steigerende Paard een eerbetoon aan het "la dolce vita" uit de jaren 50 en 60.

Overzicht :

De geruchten die we opvingen, blijken te kloppen. Maranello komt met een nieuw instapmodel. Geen moderne Dino, want de Ferrari Roma is eerder een GT. Eentje met een elegant, opvallend understated lijnenspel. Zonder spoilers of koelsleuven, maar met een actieve achtervleugel. Let ook op de achterlichten, die niet langer cirkelvormig zijn. Het draait om de uitstraling, klinkt het vanuit Italië. Al zijn de prestaties van de 4.656 millimeter lange en 1.472 kilogram Roma niet mis. In de gestrekte neus ligt de 3,9 liter-krachtbron uit de Portofino, een V8-biturbo die goed is voor een piekvermogen van 620 pk voor een maximumkoppel van 760 Nm.

Zoals het een moderne Ferrari betaamt, drijft die 3,9 liter-V8 de achterwielen aan via een gerobotiseerde DCT-transmissie met dubbele koppeling. Het gaat om de nieuwe versnellingsbak met acht verhoudingen, die Maranello introduceerde op de plug-inhybride SF90 Stradale (en die 6 kilogram minder weegt dan de "oude" zevenbak). Die helpt de Roma in 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u, de sprint van 0 naar 200 km/u vraagt amper 9,3 seconden. De topsnelheid bedraagt meer dan 320 km/u.

La Dolce Vita

Hoewel de Roma op de fundamenten van de Ferrari Portofino bouwt, krijgt hij een eigen dashboard. Het instrumentencluster is volledig digitaal en de display van het nieuwe infotainmentsysteem staat in de hoogte in de plaats van in de breedte, zoals we dat ook zien bij McLaren. Dat centrale, dus verticaal geöriënteerde scherm staat op een zwevende middenconsole met opvallende versnellingspook. De passagier krijgt een eigen display met extra informatie, zoals dat ook bij andere Ferrari-modellen reeds het geval is.

Ferrari stelt dat de Roma een soort hedendaagse interpretatie van de toen nog zorgeloze levenstijl van het Rome uit de jaren ’50 en ’60 is. Het nieuwe La Dolce Vita, zeg maar. Plezier en welbehagen zijn belangrijker dan pure snelheid, al hoef je je over dat laatste dus allerminst zorgen te maken. 

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken