Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

black friday

Black Friday : je jaarabonnement vanaf 32 euro!

Ik geniet van dit aanbod

Nieuwe modellen / Genesis G70, naar een recept van BMW

Voorlopig komt-ie niet naar België, al zou deze Genesis G70 hier niet misstaan. Deze Hyundai-deluxe is een Koreaanse vertaling van de BMW 3 Reeks.

Overzicht :

Met een lengte van 4,685 m en een achterwielaangedreven platform (4x4 is een optie) baseert de Genesis G70 zich althans op het recept van de 3, maar net zo goed de Mercedes C-Klasse of Alfa Romeo Giulia.

Moederhuis Hyundai lanceert hem op dit moment op de Zuid-Koreaanse markt, maar bengt hem volgend jaar ook naar Europa. De Belgische importeur zal hem tot nader order echter niet verdelen in ons land.

4 of 6 cilinders

In eigen land is de G70 te koop met 3 verschillende motoren op benzine of diesel, elk in combinatie met een achttrapsautomaat. De topversie is een V6, een 3.3-turbobenzine van 370 pk (520 Nm), terwijl er ook een iets modestere 2 liter-turbo van 250 pk (360 Nm) op het menu staat. Dieselen kan met een 2.2, goed voor 202 pk en 450 newtonmeter.

De V6 krijgt een Sports+-stand, die de motor-bak-combinatie een tand strakker zet. Daarbij is de vierwielaandrijving ook uitgerust met een elektronisch gestuurde driftmodus.

Gedigitaliseerd

Ook binnenin doet hij niet onder voor zijn Europese evenknieën, met een ruim aanraakscherm van 10,2 duim met automatische en draadloze kaartupdates, een digitaal tellerbord en een draadloze lader voor je telefoon.

Spraaksturing is eveneens voorzien, net als een 360 graden-camera en - als optie - een digitale sleutel via NFC.

De ruiten zijn akoestisch extra geïsoleerd om ook bij hogere snelheden de zitkamer stil te houden. Vooraan zitten adaptieve led-koplampen.

Belgisch ontwerp

De G70 komt met een nieuw gezicht met viervoudige koplampen en een vijfhoekig radiatorrooster. Een stijl met Belgische signatuur, want ze werd nog ontwikkeld onder leiding van voormalig hoofdontwerper Luc Donckerwolke, die in de lente van 2020 echter bij de Hyundai-groep vertrok.

Dankzij zijn achterwielaangdreven platform heeft hij vooraan een korte overhang en een lange motorkap, wat de dynamische ambities extra onderlijnt. Net als bij BMW zien we luchtsleuven net achter de voorwielen. De achterlichtblokken zijn eveneens viervoudig, terwijl we ook dubbele uitlaatpijpen noteren.

Web Editor

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken