Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Genesis G80 is A7 of CLS op z’n Koreaans

Genesis heeft na een lange teasercampagne eindelijk de nieuwe G80 volledig onthuld. De tweede generatie van de luxeuze sedan is echter niet voor ons. Jammer?

Overzicht :

Wil je een grote sedan met aflopende daklijn (aka een vierdeurscoupé), dan ben je in ons land beperkt tot de Audi A7 Sportback en de Mercedes CLS. Maar in Zuid-Korea en Noord-Amerika is er nu ook deze G80 van Genesis, het luxemerk van Hyundai. De tweede generatie van de berline is vandaag onthuld. Virtueel, aangezien een fysieke presentatie niet mogelijk is door de coronacrisis.

Looks

De G80 deelt zijn looks met de GV80, de onlangs voorgestelde SUV van Genesis, van de gesplitste lampen op de voor-, zij- en achterkant tot en met het velgdesign. De vorm is natuurlijk wel volledig uniek, met een lengte van 4.995 millimeter en een wielbasis van maar liefst 3.010 mm. De aflopende daklijn zet zich optisch wat later in dan de lijn die de koplampen met de achterlichten verbindt, waardoor de C-stijl een beetje uit proportie oogt, maar verder is het een imposant design geworden.

Luxe

Het interieur toont een mooie combinatie van luxe en technologie, met veel leer en hout rond de grote schermen. De tellerpartij bestaat uit een 3D-cluster (zoals bij Peugeot) van 12,3 inch, terwijl het centrale en extra brede scherm met standaard Apple CarPlay en Android Auto 14,5 duim meet. De bestuurdersstoel heeft een massagefunctie, terwijl alle vier de passagiers kunnen genieten van stoelverwarming of -ventilatie. Er is een Lexicon-audiosysteem met surroundfunctie en er zijn individuele entertainmentschermen voor de achterpassagiers.

Power

Onder andere het gebruik van aluminium in het koetswerk levert de tweede generatie G80 een gewichtsbesparing op van 125 kilo (afhankelijk van de motorisering) tegenover zijn voorganger, terwijl ook het motorenpalet is vernieuwd, voor een lagere CO2-uitstoot. Je hebt de keuze tussen een 2.5-viercilinder-turbo met 304 pk en 422 Nm, een 3.5-V6 met turbo van 380 pk en 530 Nm en een 2.2-diesel van 210 pk en 441 Nm. Of beter: je zou die keuze hebben mocht de G80 naar ons komen, maar helaas: een Europese lancering zit er niet in.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken