Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Nieuwe modellen / Frissere look en nieuwe motor voor Isuzu D-Max

Na een rits verse en verbeterde versies bij de concurrentie is het nu aan Isuzu om zijn pick-up in het nieuw te steken. Opvallendste wijziging daarbij is de nieuwe 1,9 liter-diesel die in de opgedirkte neus van de D-Max ligt.

Overzicht :

Downsizing is ongezien in dit segment, aldus Isuzu, waarna de Japanners er in één moeite aan toevoegen dat ze daarmee dus pionieren. Voor het gemak wordt even vergeten dat de 2,4 liter van de Toyota Hilux eigenlijk een teruggedraaide 2,8 liter is, maar goed, los daarvan kunnen we Isuzu bijtreden dat een 1,9 liter inderdaad redelijk uniek is in de klasse van de werkpaarden.

Een inhoudelijke toegift die echter niet zou mogen leiden tot verminderde prestaties. Met 164 pk en 360 Nm is de 1.9 D haast even vermogend als de 2.5 D die hij komt vervangen. Maar door aanpassingen als een automatische riemspanner, hydraulische klepstoters, een ecologische oliefilter en vooral een gewichtsverlies van 60 kilo doet het kleinere molentje zijn werk wel een stuk milieuvriendelijker. Afhankelijk van de gekozen uitvoering schommelt de verbruiks- en CO2-winst tussen de 4 en 16%. Ongetwijfeld hebben ook de nieuwe schakelaars (een manuele zesbak en een zestrapsautomaat) daar hun aandeel in.

Naar de mode

Zelfde vermogen, zelfde prestaties. Wie dat wil, kan dus nog altijd tot 3,5 ton sleuren met zijn D-Max, terwijl er nog altijd een ton in de laadbak mag. Ook het design van de achtersteven veranderde nauwelijks (op de LED-achterlichten na). Om dus de nieuwe D-Max te onderscheiden, zal je de voorsteven moeten monsteren. Daar zorgen een meer uitgesproken radiatorrooster, LED-dagrijlichten en een nieuwe bumper met anders geplaatste mistlichten voor een esthetisch verschil. 

Ook binnenin werd er wat bijgestift met als grootste blikvangers de nieuwe tellerpartij en het al even frisse infotainmentsysteem. Op de achterbank komt het goede nieuws van de bijgestelde hellingshoek. Met 24 graden zou je je daar nu even comfortabel moeten kunnen nestelen als in een gewone personenwagen.

Wie het allemaal zelf wil ontdekken, zal moeten wachten tot het salon van Brussel, want pas dan gaat de nieuwe D-Max officieel in première. Voor de eerste leveringen dien je zelfs geduld te oefenen tot eind maart 2017. Wordt dus zeker vervolgd. 

In dit artikel : Isuzu, Isuzu D-Max

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken