Na de Concept nu de productieversie: hier is de Jeep Wrangler Rubicon 392. In de neus ligt een Hemi-blok, een 6,4 liter-V8 die een piekvermogen van 475 pk combineert met een maxiumkoppel van 635 Nm. En die aan een versterkte achttrapsautomaat gehangen krachtbron transformeert deze stoere terreinwagen in een snelle sprinter; als Rubicn 392 spurt de Jeep Wrangler in amper 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u!
- Lees ook: test Jeep Wrangler Unlimited (2020)
Het koetswerk van de Jeep Wrangler Rubicon 392 (dat cijfer verwijst naar de cubic inches van de Hemi-motor) krijgt een aangepaste motorkap met indrukwekkende luchthapper, terwijl het interieur een aangepaste tellerpartij combineert met opgewaardeerde stoelen. Het aantal 392-badges is nauwelijks te tellen. Interessanter zijn de Mopar-aanpassingen aan het onderstel. De Rubicon 392 krijgt niet alleen een machtige V8-krachtbron cadeau, maar staat ook op een met 5 centimeter verhoogde ophanging die wielen van 17 inch combineert met terreinbanden van 33 inch en met krachtigere remmen.
Er zijn geen plannen om de Jeep Wrangler Rubicon 392 naar België te halen, al weet je maar nooit...