Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Nieuwe modellen / Karma GS-6 is goedkopere Revero

Wat ooit begon als de Fisker Karma, is nu geëvolueerd tot de Karma GS-6. Hij is een pak goedkoper dan zijn voorganger Revero, maar lijkt nog steeds over dezelfde troeven te beschikken.

Overzicht :

Karma Automotive, het Californische bedrijf dat de rechten op de Fisker Karma overkocht, borduurt nog steeds verder op het originele recept van een elektrische luxeberline met range-extender. De nieuwste evolutie is deze GS-6, aangedreven door twee elektromotoren van elk 272 pk en met een 1,5 liter-driecilinder op benzine van BMW om de batterijen onderweg bij te laden.

Prijsvoordeel

De basis is dus nog steeds dezelfde, maar de prijs gaat wel flink omlaag vergeleken met de Karma Revero. Waar je die voor minstens 130.000 dollar kon bestellen, kost deze GS-6 'slechts' 83.900 dollar in zijn basisversie. Een prijsvoordeel van bijna 50.000 dollar, dat is niet slecht. Vermoedelijk is het een poging van Karma om meer potentiële klanten te lokken, want veel verlies je niet in deze deal. Enkel het dak met zonnepanelen lijkt geschrapt, voor de rest heb je een snellere auto in de plaats, die ook nog eens langer teert op zijn batterijen. De Revero zou later terugkomen als krachtiger model om het prijsverschil te rechtvaardigen.

Range extender

Over de batterijen gesproken: het accupakket van de Karma GS-6 is 28 kWh groot en garandeert een elektrische range van maximaal 80 mijl (129 km). Vervolgens moet de benzinemotor bijspringen, met een totaal rijbereik van 360 mijl (579 km) voor ook de benzinetank volledig leeg is. De benzinemotor dient enkel als range extender en kan de wielen niet rechtstreeks aandrijven, maar kan wel de elektrische energie rechtstreeks naar de elektromotoren brengen als het maximale vermogen wordt gevraagd, in plaats van eerst via de batterij te gaan.

Verder krijgt de elektronica aan boord een grondige update met het gebruikelijke arsenaal aan rijhulpsystemen (ADAS), inclusief adaptieve cruise control en een rijstrookassistent. Aan boord kan je ook verschillende rijmodi instellen (Stealth, Sustain en Sport) en is er zelfs een Track Mode die alle cijfertjes toont op het centrale scherm. We vermoeden dat dit niet de ideale auto is voor op het circuit, maar als je toch die keuze maakt, heb je onder meer de bandentemperatuur en de g-krachten tot je beschikking.

Elektrische versie

Tenslotte komt Karma nog met een interessant nieuwtje: de GS-6 zal in de loop van dit jaar nog een volledig elektrische versie krijgen met de naam GSe-6. Die zal op de markt komen vanaf 79.900 dollar (goedkoper dan de GS-6!) en een rijbereik tot 480 km bieden. De GS-6 komt ook naar België en zal ingevoerd worden door Karma Belgium in Lint. Belgische prijzen volgen dus nog.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken