Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Land Rover Defender blijft ruig, maar wordt slimmer

De nieuwe Land Rover Defender krijgt de zware taak zijn legendarische voorganger te vervangen. De Britse terreinwagen blijft een ruige off-roader, maar wordt beduidend slimmer.

Overzicht :

Na de Jeep Wrangler en de Mercedes G-Klasse is het aan de Land Rover Defender om zich in een nieuw jasje te hijsen. Geen eenvoudige opdracht, want de vorige generatie werd pas op pensioen gestuurd na een carrière van liefst 70 jaar. Omdat je een legende niet zomaar vervangt, haalt de Britse terreinspecialist alles uit de kast. Met respect voor het verleden, maar zonder nostalgie.

Dat zie je aan het koetswerksontwerp. Geen retromoderne interpretatie van de vorige Defender, maar een modern design waarmee Land Rover het terreinwagenconcept naar een nieuw tijdvak hoopt te loodsen. Off-roadcapaciteiten staan nog steeds centraal, maar ook duurzaamheid speelt anno 2019 een sleutelrol. In het gamma vormt de nieuwe Defender het derde luik, naast de luxueuze Range Rover- en de functionele Discovery-families.

2019 Land Rover Defender

Als 90 en 110

De nieuwe Land Rover Defender debuteert als 110. Dat is de lange vijfdeursvariant. Daarna volgen de kortere 90 met driedeurskoetswerk en de commerciële versies. De nadruk ligt hoe dan ook op functionaliteit. Let op de selectiehendel van de automaat, die op het dashboard gemonteerd staat. Die oplossing laat toe om het brede opbergvak tussen beide voorstoelen te vervangen door een extra zitting, zodat je een grote bank krijgt waarop de bestuurder voorin het gezelschap krijgt van twee passagiers. Achter de tweede stoelenrij van de Defender 110 kan je nog 1.075 liter aan bagage kwijt, met neergeklapte tweede rij groeit het koffervolume naar 2.380 liter.

De koetswerkstructuur is uit aluminium en in het dak zitten de zijdelingse venstertjes die de Defender kenmerken. Een panoramadak behoort ook tot de mogelijkheden, net zoals een oprolbaar stoffen dak dat de passagiers op de tweede zitrij toestaat om recht te staan.  De “Full Safari Experience”, zoals ze dat bij Land Rover noemen.

De Defender mag er dan ruig en stoer uitzien, het is ook een rijdende computer. Met tot 14 elektronische modules die vanop afstand updates kunnen krijgen via over-the-airsoftware. Binnenin is connectiviteit en entertainment van de laatste generatie beschikbaar, in lijn met wat we kennen van de andere Land Rover-producten. Off-roadtechnologie zoals ClearSight Ground View en ClearSight Rear View helpt de bestuurder via camera’s aan een beter zicht op het terrein onder en achter de auto.

2019 Land Rover Defender

Benzine, diesel én hybride

Onderhuids steunt de nieuwe Land Rover Defender op de Electronic Vehicle Architecture van de tweede generatie (EVA 2.0), een evolutie van het onderstel dat de Britse terreinwagenspecialist ook gebruikt voor de Discovery. De Defender maakt dan ook gebruik van een onafhankelijke ophanging, desgewenst gekoppeld aan luchtvering. De Defender kan tot 900 kilogram dragen, zijn dak tot 300 kg wanneer hij stilstaat (om boven op te slapen bijvoorbeeld) of 168 kg tijdens het rijden. De maximale doorwaaddiepte bedraagt 900 millimeter en het sleepvermogen 3.720 kilogram.

Land Rover lanceert de Defender met twee benzine- en twee dieselmotoren van de Ingenium-familie. Elke krachtbron maakt gebruik van een achttrapsautomaat van ZF met twee eindverhoudingen, voor kortere versnellingen op het terrein. Vierwielaandrijving is uiteraard standaard:

  • D200
  • D240
  • P300
  • P400

Het gaat telkens over viercilinders met een cilinderinhoud van 2 liter, behalve bij de P400. Dat is een milde hybride zes-in-lijn die de hulp krijgt van een elektrische supercharger om het piekvermogen en het maximumkoppel naar respectievelijk 400 pk en 550 Nm te krikken. Een lithium-ionbatterij van 48 volt recupereert energie bij het vertragen om die te leveren aan de elektrische startmotor die de alternator vervangt en de motor af en toe kan bijstaan.

Loop 2020 vult Land Rover het gamma aan met de P400e, maar veel details zijn er nog niet over die plug-inhybride Defender.

2019 Land Rover Defender

 

 

 

 

 

 

 

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken