Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Speel mee >>

Updates / Mercedes-AMG GLC 43 klimt naar 390 pk

De onlangs vernieuwde Mercedes GLC en GLC Coupé zijn er nu ook als 43 AMG. En die krijgen een voortaan 390 pk sterke V6 in de neus gestopt.

Overzicht :

Eerder dit jaar zegende Mercedes de GLC en de GLC Coupé met een zowel esthetische als technologische update. Nu volgen de opgewaardeerde 43 AMG-varianten, herkenbaar aan een opgefrist koetswerkontwerp dat nieuwe, aerodynamisch geoptimaliseerde bumpers combineert met herwerkte lichtblokken, met nieuwe designs voor de velgen (Van 19 tot 21 inch) en met een duidelijkere AMG-signatuur. Dan hebben we het vooral over de verticale lamellen in het radiatorrooster en de twee dubbele uitlaatpijpen (ronde in de plaats van trapeziumvormige einddempers) die onder de achterbumper komen piepen.

Ook binnenin de Mercedes-AMG GLC 43 waait een frisse wind. Het interieur krijgt de kuipzetels van de 63 AMG, uitgevoerd in een combinatie van leder en microvezel. Het sportstuur krijgt een nieuw design met nieuwe schakellepels en nieuwe bedieningsknoppen, de MBUX-multimediamodule maakt zijn intrede en luistert zodra je "Hey Mercedes" zegt. Het infotainmentsysteem verwelkomt bovendien een heleboel specifieke AMG-menu's.

2019 Mercedes-AMG GLC 43 4Matic

Nieuwe V6-krachtbron

Tussen de voorwielen van de Mercedes-AMG GLC 43 ligt een biturbobenzine, maar de vernieuwde 3 liter-V6 werd wel krachtiger. Het motorvermogen klimt naar 390 pk (+23 pk), het maximale koppel van 520 Nm blijft hetzelfde. Net zoals bij de vorige generatie schakel je nog steeds via de de 9G-Tronic, ook de 4Matic-vierwielaandrijving blijft standaard. Verder kookt Affalterbach met de gekende ingrediënten, gaande van de AMG Ride Control-sportophanging die de Air Body Control-luchtvering combineert met de adaptieve ADS Plus-dempers. Verder noteren we een aangepaste stuurbekrachtiging en dito remmenset, met geperforeerde schijven vooraan.

Die extra power heeft geen invloed op de sprint van 0 naar 100 km/u. Ook de vernieuwde Mercedes-AMG GLC 43 heeft daar 4,9 seconden voor nodig, terwijl de topsnelheid elektronisch beperkt blijft tot 250 km/u. Al is dat doorgaans meer dan snel genoeg. Zo niet, moet je de 63 AMG hebben.

2019 Mercedes-AMG GLC 43 4Matic

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken