Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Nieuwe modellen / Nieuwe Nissan Juke houdt het lekker apart

Verwachte lancering : 01.12.2019

De Nissan Juke is klaar voor een tweede ronde. De compacte cross-over bouwt op het CMF-platform dat ook onder de Renault Captur zit.

Overzicht :

Eerst het slechte nieuws: de nieuwe Nissan Juke verliest die sikkelvormige achterlichtblokken die aan de exemplaren op de 370Z deden denken. Maar verder gaat de compacte cross-over er op zowat alle vlakken vooruit, zowel technisch als esthetisch. Anno 2019 oogt het lijnenspel niet langer zo excentriek als 10 jaar geleden, toch hanteert de Juke II dezelfde proporties als zijn voorganger. De bolle kijkers blijven, enkel de scherpe randjes zijn wat weggegomd.

De Nissan Juke II bouwt op de CMF-B-architectuur waarop Renault zowel de Clio als de Captur zet. Hoewel hij 23 kilogram lichter werd, zou de koetswerkstructuur 13% stijver zijn dan de vorige generatie. De compacte SUV is nu 4,21 meter lang, een winst van 10 centimeter tegenover het vorige model. De overhangen bleven gelijk, die winst situeert zich volledig tussen beide assen. En dat zorgt voor meer bewegingsruimte op de achterbank. De bagageruimte groeit intussen met 20% en bedraagt nu 422 liter.

2019 Nissan Juke II

Hybride?

De nieuwe Nissan Juke start zijn carrière met een enkele benzinemotor. Het gaat om de 1.0 DIG-T, een drukgevoede driepitter die 117 pk naar de voorwielen stuurt. Daarbij heb je de keuze tussen een manuele zesversnellingsbak en een gerobotiseerde zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. De bestuurder heeft de keuze tussen drie rijdmodi, met naast de defaultstand ook een eco- en een sportsetting. Later zou het motorenpalet uitgebreid worden met de 1.3 TCe en de 1.5 dCi.

Ook een hybride Juke behoort tot de mogelijkheden, waarbij Nissan gebruik zou maken van de E-Tech-technologie van Renault. In het geval van de Clio gaat het om een hybride, de Captur krijgt een plug-inhybride aandrijfgeheel. De PHEV-versie vertrouwt op een batterij van 9,8 kWh en belooft een elektrische autonomie van 45 kilometer.

2019 Nissan Juke II

De prijs?

De op het IAA van Frankfurt debuterende Nissan Juke wordt eind november 2019 gecommercialiseerd als 24.690 euro kostende Première Edition. Tenzij je voor de versie met DCT opteert, want dan moet je 26.690 euro neertellen. De basispris van de Juke II bedraagt 20.990 euro. Vanaf het Tekno-uitrustingsniveau komt de SUV met de bekende ProPilot-technologie die semi-autonoom rijden mogelijk maakt.

Toen de Juke een kleine 10 jaar geleden debuteerde, had hij nauwelijks concurrentie. Zijn opvolger wacht een zwaardere taak om commercieel te scoren, want het segment van de compacte cross-overs groeide enorm. De concurrentie is moordend, met naast de eerder vermelde Renault Captur ook de reeds gelanceerde DS 3 Crossback en VW T-Cross, en de binnenkort in opwachting makende Peugeot 2008 en Ford Puma.

2019 Nissan Juke II

 

 

 

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken