Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Nieuwe modellen / Officieel: de BMW M8 en M8 Competition!

BMW heeft eindelijk het doek gehaald van zijn sportieve vlaggenschip, de M8. Die is er meteen als Cabrio én als Competition, maar brengt geen verrassingen met zich mee.

Overzicht :

De teasercampagne van de BMW M8 is eindelijk voorbij, we mogen het model in volle glorie aanschouwen. En we moeten zeggen: het ziet er niet slecht uit. Verwacht evenwel geen verrassingen onderhuids, de M8 doet het met dezelfde 4.4 V8 met twee turbo’s uit de M5. In standaardtrim goed voor 600 pk (bij 6.000 tpm) en 750 Nm (bij 1.800-5.600 tpm), als Competition levert het blok 625 pk en houdt hij zijn piekkoppel 200 toeren langer vast. Het resultaat? 0 tot 100 km/u in 3,3 seconden voor de Coupé, in 3,4 seconden voor de Cabrio. De Competition snoept er telkens een tiende van af.

Een tikkeltje meer

Met de M850i was er natuurlijk al een soort lightversie van deze M8, maar de verschillen zitten in de details. Het meest opvallende zijn natuurlijk de vier dikke uitlaatpijpen die onder de diffusor uitsteken. Iets hoger is er een subtiele ducktail-spoiler in het zwart. Maar ook de specifieke 20-duimers geven het weg, net als de kieuwen. Binnenin krijg je een M-sportstuur, een speciale (en best coole) versnellingspook en M-sportstoelen met verlichte M8-badges.

Dynamisch fijngeslepen

Heel wat testkilometers op de Nürburgring, het testcircuit van BMW in Miramas (Zuid-Frankrijk) en de ijspiste in Arjeplog (Zweden) hebben ervoor gezorgd dat de M8 op dynamisch niveau wel uitstijgt boven de M850i. Zo is de ophanging herzien voor een dynamischer karakter, krijgt de M8 Competition stijvere motorsteunen en kan je zelfs het remgevoel instellen naar wens. En net zoals bij de M5 krijgt hij vierwielaandrijving met een alles-uit-functie, waardoor je ook schaamteloos de banden kan oproken als je dat wil.

Ook interessant: er is een extra oliekoeler aanwezig om de motor optimaal te kunnen koelen voor circuitgebruik. De BMW M8 is voor het eerst te zien op het #NextGen-evenement van BMW in München van 25 tot 27 juni, de marktintroductie staat gepland voor september.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken