Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Nieuwe modellen / Officieel: de nieuwe BMW M2 CS + prijs!

We wisten al hoe hij er zou uitzien, samen met wat info, maar nu hebben we ook alle details van de nieuwe BMW M2 CS. En, niet onbelangrijk, zijn Belgische prijs.

Overzicht :

We hadden het voorspeld, de BMW M2 CS is een heel pak duurder dan de iets tammere Competition. Met een Belgische prijs van 96.500 euro mag je ongeveer 30.000 euro meer aftikken bij de dealer om er eentje te pakken te krijgen.

Daar moet je trouwens snel voor zijn, want het merendeel van de 131 exemplaren voor de Belux heeft al een eigenaar gevonden. Maar wat krijg je eigenlijk voor dat geld?

Meer power

De 3 liter zes-in-lijn met twee turbo’s is in de basis dezelfde S55 die je terugvindt in de M2 Competition, maar dan gekieteld tot 450 pk en 550 Nm, een bonus van 40 paarden. De standaardsprint verloopt dan ook vlotjes, in amper 4 seconden snel je al voorbij de 100 km/u.

Schakel je op de ouderwetse manier met drie pedalen, dan komen daar nog twee tienden bij. Dat is telkens 0,2 seconden sneller dan de M2 Competition. De topsnelheid van de M2 CS is begrensd op 280 km/u dankzij het standaard meegeleverde M Driver’s Package.

Meer carbon

Herkennen doe je de BMW M2 CS aan zijn andere motorkap, voorsplitter, spiegelkappen, dak, kofferspoiler en diffusor. Die zijn namelijk allemaal uit carbon opgetrokken, wat in het geval van de motorkap 50% van het gewicht scheelt en alles samen voor meer downforce zorgt.

Ook binnenin is het een carbonfeestje, en ook de middenconsole uit koolstofvezel zou 50% lichter zijn dan in de M2 Competition. Lichtere 19” velgen (9 kilo vooraan, 10 kilo achteraan) maken het dieet af. Hoeveel lichter de M2 CS dan is? Wel, een blik op de technische gegevens toont een verschil van… 0 kilo. Het EU-gewicht is dus nog steeds 1.625 kilo.

Meer gerief

De M2 CS leent nog wat spullen van de M4 om het rijgedrag naar een hoger niveau te tillen. De adaptieve M-ophanging geeft je de keuze tussen Comfort, Sport en Sport+, met de dempers telkens een tandje straffer.

Ook de sportzetels met verlicht M2-logo komen uit de M4. Verder krijgt de M2 CS standaard M Sport-remmen mee met 400/380 mm grote schijven (voor/achter) en remklauwen met 6/4 zuigers. Optioneel kan je kiezen voor koolstofkeramische remmen met een betere warmtegeleiding en een langere levensduur.

BMW M2 als CS Racing

Tenslotte vormt deze BMW M2 CS de basis voor de Racing en voor de Clubsport, voor de racerij bestemde versies die in 2020 op het circuit verwacht worden als opvolger van de M235i en de M240i Racing. De M2 Racing positioneert zich onder de BMW M4 GT4.

Door de BoP-regeling (Balance of Performance) puurt de BMW M2 Racing slechts 365 pk uit het S55-motorblok. Schakelen doe je met de gerobotiseerde DCT-versnellingsbak, tussen de achterwielen staat een mechanisch sperdifferentieel.

2020 BMW M2 CS Racing

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken