Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Nieuwe modellen / Officieel: Ferrari 296 GTB V6 Plug-in Hybrid (2022)

De nieuwe Ferrari 296 GTB wordt aangedreven door een plug-inhybride V6-biturbo met een systeemvermogen van liefst 830 pk, wat dit Steigerende Paard krachtiger maakt dan de F8 Tributo.

Overzicht :

Maranello is een sportwagen rijker. Hoewel de Ferrari aangedreven wordt door een 2,9 liter-V6 die ruggesteun krijgt van een elekromotor en twee turbo's, positioneert hij zich tussen de F8 Tributo en de SF90 Stradale. En maar logisch ook, want de plug-inhybride aandrijflijn verzamelt een syteemvermogen van 830 pk voor een maximumkoppel van 740 Nm. De elektrische module combineert een 167 pk sterke elektromotor met een accupakket van 7,45 kWh, wat zich zou vertalen in een elektrische autonomie van 25 kilometer. De elektrische topsnelheid bedraagt 135 km/u.

2,9 seconden!

De Ferrari 296 GTB heeft aan 2,9 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te snellen, het sprintje van 0 naar 200 km/u neemt niet meer dan 7,3 seconden in beslag. De topsnelheid ligt boven de 330 km/u. Ferrari belooft een nog intensere rijbeleving dat de F8 Tributo. Dat belooft. De nieuwe telg dankt zijn naam aan zijn kenmerken: 296 voor de 2.9 V6, en GTB voor Gran Turismo Berlinetta. 

Bekend design

Met zijn 50 mm kortere wielbasis dan de F8 Tributo, is de nieuwe Ferrari 296 GTB compacter en, hopelijk voor Ferrari, ook wendbaarder geworden. Zijn design leent het nieuwe model duidelijk van de SF90 Stradale, maar dan in een iets 'bravere' vorm, op de uitgeklopte spatborden achteraan na, die verwijzen naar de 250 LM van 1963. Uniek is wel de centrale uitlaatpijp, een duidelijke breuk met de traditie en mogelijk ook een gewichtsbesparend truukje, aangezien het een korter traject van de uitlaatlijn mogelijk maakt. De dubbele ronde achterlichten van Ferrari worden steeds meer vervaagd ten faveure van een strak, horizontaal design.

Bekend interieur

Binnenin zien we opnieuw vooral gelijkenissen met de SF90 Stradale, met een dashboard dat zo goed als volledig naar de bestuurder is gericht, al krijgt de passagier in de Ferrari 296 GTB ook het passagiersdisplay om de verbluffende prestatiecijfers de kunnen aanschouwen dat we eerder zagen in andere modellen van Ferrari. De 'eManettino' geeft je de mogelijkheid om te kiezen tussen de verschillende rijmodi (EV, hybrid, Performance en Qualify). 

269.000 euro

De Ferrari 296 GTB komt in het eerste kwartaal van 2022 op de markt, en we hebben al zijn prijs: 269.000 euro voor de 'gewone', of 302.000 euro voor de 296 met het Assetto Fiorano-pakket, dat andere schokdempers biedt en iets meer downforce in combinatie met lichtgewicht onderdelen (-12 kilo in totaal), allemaal om de prestaties en de beleving op het circuit iets te verbeteren. Je kan er ook een retro-kleurstelling bij krijgen, zoals de grijs-gele 296 GTB vanop de foto's.

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoWereld helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken