Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Pagani Huayra Tricolore eert de acrobaten van Le Frecce Tricolori

Het stuntteam van de Italiaanse luchtmacht blaast 60 kaarsjes uit, een verjaardag die Pagani viert met de Huayra Tricolore.

Overzicht :

Goede tradities hoor je in ere te houden. In 2010 vierde Pagani de 50ste verjaardag van Le Freche Tricolori met de Zonda Tricolore, voor de 60ste verjaardag van het stuntteam van de Italiaanse luchtmacht heeft de sportwagenbouwer deze Huayra Tricolore ontwikkeld. De oplage wordt beperkt tot 3 exemplaren die 5,5 miljoen euro per stuk kosten. Je herkent ze aan de nummers #0, #1 en #10, de belangrijkste posities binnen de vliegtuigformatie.

Je herkent de Pagani Huayra Tricolore aan de Italiaanse strepen op de flanken, zoals dat ook het geval is bij de Aermacchi MB-339 waarmee Le Freche Tricolori het luchtruim in een gigantische speeltuin verandert. Net zoals het jachtvliegtuig hult het koetswerk van de speciale reeks van de reeds behoorlijk speciale supersportwagen zich in het blauw, al gaat het eigenlijk om naakt carbon met een transparante, blauwige tint. De modificaties beperkten zich niet tot een specifieke striping; de Tricolore is een Pagani Huayra met specifiek spoilerwerk, van de herwerkte neus met nieuwe splitter over de daksnorkel tot de speciale achtervleugel (die wat weg lijkt te hebben van een vliegtuigstaart).

Pitotbuis

Het leukste detail? De aanwezigheid van een pitotbuis op de neus, een instrument dat (jacht)vliegtuigen gebruiken om de luchtsnelheid te meten. De gegevens lees je af op een speciale anemometertje op het dashboard. De vierpuntsgordel waarmee je je vastsnort in de kuipzetels van de Pagani Huayra Tricolore zijn dezelfde als die in de Aermacchi van Le Freche Tricolori. De designverwijzingen zijn om van te smullen.

Ook lekker is de motor. Centraal achterin de Pagani Huayra Tricolore ligt een opgevoerde versie van de V12-biturbo van AMG-origine, een specificatie die de Italiaanse sportwagenconstructeur iik gebruikt voor de hardcore Imola. Het piekvermogen en het maximumkoppel bedragen respectievelijk 828 pk en 1.100 Nm, power die op de achterwielen gezet wordt via een gerobotiseerde zevenbak. Niet slecht voor een atleet die nauwelijks 1.270 kilogram op de weegschaal zet.

 

 

Web Editor

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken