Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Officieel: Peugeot 508 & 508 SW PSE zijn sporthybrides

Verwachte lancering : 01.11.2020

Onder het label Peugeot Sport Engineered lanceert het Franse merk een nieuwe generatie sportievelingen. De 508 en 508 SW PSE bijten de spits af met een plug-inhybride aandrijflijn van 360 pk.

Overzicht :

Na de spannende concept volgt nu de haast even indrukwekkende productieversie. Hier is de 508 PSE, kort voor Peugeot Sport Engineered. Aangedreven door een plug-inhybride aandrijflijn die een 1,6 liter-turbobenzine koppelt aan een twee elektromotoren. Het systeemvermogen bedraagt 360 pk en het maximumkoppel 520 Nm, de CO2-uitstoot 46 gram per kilometer (WLTP). De 508 PSE komt nog dit jaar op de markt en zal ook verkrijgbaar zijn als handigere SW. De extra batterij heeft geen invloed op het maximale laadvolume.

De prestaties van de Peugeot 508 PSE mogen er zijn. De sprint van 0 naar 100 km/u bedraagt 5,2 seconden, de kilometer vanuit stilstand lukt in 24,5 seconden en de topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 250 km/u. Niet slecht voor een sportieve gezinswagen die een gemiddeld normverbruik van 2 liter per 100 kilometer.

2020 Peugeot 508 PSE Plug-in Hybrid

Peugeot Sport

De plug-inhybride aandrijflijn van de Peugeot 508 PSE krijgt vijf verschillende rijmodi. In Electric zwijgt de turbobenzinemotor en rijdt deze Peugeot emissievrij tot een snelheid van 140 km/u. De autonomie van de batterijen bedraagt ongeveer 42 kilometer. Verder heb je Confort, Hybrid, Sport en 4WD. Die settings veranderen ook de kalibratie van het gaspedaal, de stuurinrichting, de adaptieve deming en de remenergierecuperatie.

Bij de ontwikkeling van de Peugeot 508 PSE lag de focus niet enkel op de aandrijflijn, ook het onderstel krijgt een sportieve make-over. De sportophanging krijgt een breder spoor (+24 mm voor- en 12 mm achteraan), aangepaste remmen (de schijven vooraan hebben een diameter van 380 mm) en met kleverig rubber omgorde 20-duimsvelgen (Michelin Pilot Sport 4S). Ook het koetswerk en het interieur krijgen een specifieke aankleding, herkenbaar aan de felgroene strepen designdetails die het sportieve PSE-label zullen kenmerken. Want de 508 zal niet de enige zijn die als Peugeot Sport Engineered in de showroom komt te staan.

Dictée par l’aérodynamisme, la carrosserie se pare d’éléments distinctifs propres à cette version :  à l’avant : calandre acérée, bouclier avant, écopes et monogramme Kryptonite, en latéral : trois foils aux décors spécifiques, rappel des trois griffes sur l’enjoliveur de custodes pour la berline et sur l’aile avant pour le SW, à l’arrière : sorties d’échappement noires par traitement électrolytique, diffuseur central noir brillant, jantes de 20 pouces chaussées de pneus MICHELIN© Pilot Sport 4S, étriers de freins avant PEUGEOT SPORT Kryptonite.  508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED est disponible en trois teintes de caisse : gris spécifique Sélénium, noir Perla Nera, blanc Nacré. Tous les monogrammes de 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED sont noirs afin de surligner la sportivité naturelle de PEUGEOT 508.

 

 

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken