Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / Radical SR10 legt de trackdaylat hoger voor minder

431 pk, 725 kilo, 2,3 g in de bochten en alle hardware die je nodig hebt voor op het circuit. Maar het is opletten geblazen, want deze Radical SR10 heeft geen ESP of ABS...

Overzicht :

Radical heeft al heel wat ervaring met licht en supersnel speelgoed voor op het circuit. De SR8 LM vestigde in 2009 zelfs als tweede straatlegale auto ooit een rondetijd onder de 7 minuten op de Nürburgring, 4 jaar na... de gewone SR8. Pas in 2017 wist de Porsche 911 GT2 RS het record te verbreken. Om maar te zeggen dat zo’n Radical serieus snel is. Nu doet het merk er nog een schepje bovenop met de SR10, die superieure prestaties belooft voor een lagere kost.

EcoBoost

De exotische 2.4 V8 maakt daarbij plaats voor een 2,3 liter-EcoBoost 4-in-lijn van Ford, met gesmede zuigers en een drogecartersmering om de langdurige belasting beter aan te kunnen. Dankzij de Garrett G-Series-turbo levert het blok nu een piekvermogen van 431 pk en 515 Nm, terwijl de SR10 amper 725 kilo weegt. Dat betekent een pk-gewichtsverhouding van 594 pk per ton, meer dan een Bugatti Veyron of een Pagani Huayra!

Klaar voor actie

De Radical SR10 is FIA-gekeurd en kan dus meedoen aan diverse raceklassen, maar hij is ook perfect geschikt voor ‘gewone’ trackdays. Hij heeft een volledig instelbare ophanging, een racestuurwiel met alle gegevens op het LCD-display en de mogelijkheid om de telemetrie op te nemen. Optioneel kan je nog een videologger met GPS monteren, extra opzetstukken voor meer downforce of zelfs een centrale zitpositie. De vanafprijs ligt op 126.000 pond, ongeveer 138.000 euro. Een flinke instapkost, maar de viercilinder van Ford moet de vaste kosten beperken.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken