Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Nieuwe modellen / Rimac C-Two zet Bugatti, Koenigsegg én Tesla een hak

De Rimac C-Two is klaar voor productie. De elektrische hypercar heeft meer vermogen van de Bugatti Chiron, gaat harder dan de Koenigsegg Agera RS en accelereert sneller dan de Tesla Roadster.

Overzicht :

Rimac is al even bezig met de ontwikkeling van elektrische supersportwagens, maar het bleef wachten op een productierijp model. Tot nu, want op het Autosalon van Genève halen ze deze C-Two vanonder het doek. Dat is de opvolger van de alweer uit 2011 stammende Concept_One, die in een oplage van 8 exemplaren gebouwd werd. Deze Rimac C-Two zal je weldra kunnen bestellen, maar verwacht je aan een stevig prijskaartje...

De Rimac C-Two is een elektrische hypercar die vier elektromotoren in de strijd werpt, goed voor een systeemvermogen van 1.915 pk. En voor een gecombineerd maximumkoppel van 2.300 Nm. Dat zou bloedstollende prestaties moeten opleveren, want de Kroatische constructeur claimt dat de C-Two in minder dan 2 seconden van 0 naar 100 km/u sprint en een topsnelheid van 412 km/u haalt.

2018 Rimac C-Two EV Hypercar Geneva

Zwaargewicht

Die prestaties zien we graag geverifieerd. Dan kunnen we hem wegen tegenover de Bugatti Chiron en de Koenigsegg Agera RS, de klassiek aangedreven supersportwagens die elkaar momenteel met records om de oren slaan.

Ondanks dat waanzinnige prestatiepotentieel weert Rimac al te extreme uitspattingen. Zowel het koetswerk als de cockpit houden het stijlvol, zonder al te grote excessen in dienst van de aerodynamica of het gewicht. De C-Two vertrouwt op een flink uit de kluiten gewassen batterijpakket van 120 kWh, dus verwacht geen pluimpje.

2018 Rimac C-Two EV Hypercar Geneva

In dit artikel : Tesla

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken