Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Nieuwe modellen / Sprintcijfers McLaren Artura zijn officieel

McLaren heeft de Artura plankgas over zijn testpiste gejaagd om te zien hoe de prestaties van zijn eerste niet-gelimiteerde hybride zijn. En met een kwartmijl in 10,7 seconden valt er niets te klagen...

Overzicht :

De McLaren Artura jaagt de Britse supercarbouwer in een nieuw tijdperk van elektrificatie en andere moderne technologieën zoals adaptieve cruise control en smartphonekoppeling. Maar de combinatie van een gloednieuwe 'M630' 3.0 V6-biturbo en een elektromotor moet vooral ook voor flitsende prestaties zorgen. Dat de Artura 680 pk en 720 Nm levert, wisten we al, maar zijn sprintcijfers moesten nog bevestigd worden. Bij deze.

3.0 seconden

Het sprintje van 0 naar 100 km/u is in precies 3 seconden gepiept, quasi even snel als alle andere achterwielaangedreven supercars, dus. Het is pas bij de 0-200 km/u dat je verschillen begint te zien, en dat kunstje doet de McLaren Artura in 8,3 seconden. Dat is even snel als de Ferrari 488 GTB en ongeveer 0,5 seconden trager dan de McLaren 720S. De sprint van 0-300 km/u duurt 21,5 seconden, waarna je de elektronisch begrensde top van 330 km/u bereikt. Op de dragstrip is de kwartmijl (400 meter) in 10,7 seconden geklaard, iets sneller dan de Honda NSX en Ford GT (10,8 seconden).

Weetjes

Nog een paar leuke weetjes over de Artura: de aandrijfketting zit achteran de motor om bijgeluiden weg van de passagiers te krijgen en dus enkel het aanzuig- en uitlaatgeluit te laten horen binnenin, al wordt dat laatste weer gedempt door de turbo's en partikelfilters. We wisten al dat de vrij grote blokhoek van 120° werd gekozen om het zwaartepunt te verlagen en de turbo's tussen de cilinderbanken te krijgen ('hot vee'), maar blijkbaar overwoog McLaren ook een platte V6 van 180° te gebruiken. Dat plan werd geschrapt omdat het de motor niet lager zou krijgen, maar de krukas net hoger, waardoor het zwaartepunt weer zou worden verhoogd.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken