Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen / STIERENVECHTER: Lamborghini Aventador LP700-4

Na de spyshots, de teasers en de al dan niet georchestreerde lekken, eindelijk in vol ornaat: de Lamborghini Aventador LP700-4

Overzicht :



De Countach, de Diablo en recenter de Murciélago, het waren stuk voor geweldige monsters. Doorgaans nog een pak agressiever dan zelfs de strafste Ferrari’s, een stier vraag nu eenmaal om een ander soort transport dan een raspaard. De gloednieuwe Aventador gaat op dezelfde weg verder.



Het ontwerp is niet meer van de ondertussen naar Seat verhuisde Luc Donckerwolke, maar de invloed van de Belgische designer heeft zeker nog gespeeld. Getuige een andermaal van heel wat scherpe hoeken, veel spoilerwerk en grote koelgaten voorzien koetswerk. De velgen vullen zich met keramische remmen.

Geen overbodige luxe, want de andermaal centraal geplaatste 6,5 liter-V12 ontwikkelt maar liefst 700 pk en 690 Nm. Hij drijft de vier wielen aan via een Haldex-koppeling en een compleet nieuwe gerobotiseerde zevenbak. Met slechts één koppeling, maar  is wel in staat in slechts 50 milliseconden van versnelling te wisselen.



Opmerkelijk: met een leeggewicht van 1.575 kilo is de 4,78 meter lange, 2,03 meter brede en slechts 1,14 meter hoge Aventador zowat 175 kilo lichter dan zijn voorganger. Ze is vooral te danken aan het gebruik van een veiligheidscel in tegelijk lichtere én stevigere koolstofvezel, gemonteerd op een hulpchassis uit aluminium.

Vandaar ook adembenemende prestaties. De spurt naar 100 km/u kan in 2,9 seconden, de top ligt rond de 350 km/u. Nog wat cijfertjes: het normverbruik bedraagt een 17,2 liter per 100 kilometer, de CO2-uitstoot 398 g/km.



De ophanging is door de Formule 1 geïnspireerd, met een zowat horizontale veer- en dempercombinatie. Vooraan hebben de dempers een hydraulische hoogteregeling, die toelaat de bodemvrijheid daar met 4 centimeter te verhogen en zonder risico op schade een verkeersdrempel te nemen. Het dashboard is zowat volledig digitaal.

De verkoop start officieel pas in de tweede van het jaar, het duurt dus nog even voor de eerste exemplaren bij jou in de straat zullen verschijnen. De prijs? We gokken op een slordige 300.000 euro.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken