Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

De YOUNGTIMERS RALLY? De voorinschrijving is nog open! Let’s do it !

De YOUNGTIMERS RALLY? De voorinschrijving is nog open! Let’s do it !

nu inschrijven

Prototypes en conceptcars / Audi E-Tron GT met Porsche-DNA

Verwachte lancering : 01.01.2021

Na de SUV en de Sportback komt de Audi E-Tron ook als sportieve GT. Die bouwt op de fundamenten van de Porsche Taycan en gaat loop 2020 in productie.

Overzicht :

En dat is drie. Na de SUV in 2018 en de Sportback in 2019 volgt deze Audi E-Tron GT in 2020. Want in tegenstelling tot de eerder dit jaar op Pebble Beach onthulde PB18 Concept, gaat deze door Audi Sport gebouwde vierdeurs-GT wel in productie. De technische basis is die van de Porsche Taycan, die in 2015 gelanceerd werd als Mission E Concept.

De elektrische aandrijflijn van de Audi E-Tron GT combineert twee synchroonmotoren die een systeemvermogen van 590 pk ontwikkelen en die elk een as voor hun rekening nemen. Zoek geen differentieel, want deze Quattro-vierwielaandrijving doet het zonder mechanische verbinding. De sprint van 0 naar 100 km/u zou in 3,5 seconden geklaard moeten zijn, die naar 200 km/u zou niet langer dan 12 seconden mogen duren. Die cijfers zijn identiek aan die van de Taycan.

De batterij heeft een capaciteit van 90 kWh en belooft een WLTP-autonomie van 400 kilometer. Om het elektrische rijbereik te vrijwaren, beperkt Audi de topsnelheid tot 240 km/u en krijgt de E-Tron GT een ingenieus remenergierecuperatiesysteem dat de koolstofkeramische remschijven op non-actief zet wanneer het kan. Dankzij het 800-voltsysteem volstaan 20 minuten om het accupakket weer op 80% van zijn volle capaciteit te brengen.

Audi E-Tron GT - LA Motor Show

Gran Turismo

De Audi E-Tron GT combineert een in het Kinetic Dust gespoten koetswerk met details uit mat aluminium en met brede 22-duimsvelgen. Het slanke doch gespierde lijnenspel is een streling voor het oog, met een speciale vermelding voor de alweer bijzonder knappe lichtsignatuur. Om het aanzienlijke gewicht van de laag ingebouwde batterijen te counteren, is de dakconstructie vervaardigd uit koolstofvezel. De overige koetswerkpanelen zijn uitgevoerd in aluminium. Deze als Gran Turismo omschreven vierdeurs is hoe dan ook een flinke jongen. Het koetswerk combineert een breedte van bijna 2 met een lengte van bijna 5 meter.

De elektrische architectuur waarop de Audi E-Tron GT bouwt, verzekert een lange wielbasis. Samen met de vernuftig in de wagenvloer verstopte accu's zorgt dat voor een heleboel binnenruimte. Je hebt een koffer voor- en eentje achteraan, met een volume van respectievelijk 100 en 450 liter. Binnenin vinden we vier door de racerij geïnspireerde stoelen, net zoals de rest van het interieur bekleed met gerecycleerde materialen. Het dashboard hanteert de gekende lay-out, maar integreert een aantal futuristische elementen.

De Audi E-Tron GT debuteert op het Autosalon van Los Angeles. De productie start aan het einde van 2020, de Belgische commercialisatie volgt begin 2021.

Audi E-Tron GT - LA Motor Show

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken