Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Prototypes en conceptcars / Deze Pista is geen Ferrari, maar een...

Verwachte lancering : 01.10.2022

Bermat, zo heet deze compacte supercar. Je hebt de keuze tussen een klassieke en een elektrische aandrijflijn en tussen de GT voor de openbare weg en de Pista voor het circuit.

Overzicht :

We dachten eventjes naar de Ferrari 296 GTB met pakket Assetto Fiorano te kijken, maar het blijkt de Bermat te zijn. We hadden er ook nog nooit van gehoord, enkel JAS Motorsport deed een belletje rinkelen. Dat is een Italiaans raceteam dat vooral met Honda's rijdt. Ze helpen de start-up Bermat met de ontwikkeling van deze compacte supercar, die beschikbaar zal zijn als GT en als GT Pista. De eerste wil schitteren op de openbare weg, de tweede op een afgesloten omloop.

Niet alleen de Pista-benaming en het lijnenspel, maar ook de dashboardlay-out van de Bermat doet sterk aan Ferrari denken. De sportwagen centraliseert de belangrijkste functies rond de digitale tellerpartij en het stuurwiel, zoals dat ook het geval is bij de steigerende paarden uit Maranello.

Bermat GT interior

V12?

Geen V8, zelfs geen V6, maar een vierpitter. De door de Camel Design-studio's vormgegeven Bertam vertrouwt op een midscheeps in het uit koolstofvezel vervaardigde frame gemonteerde 2 liter-krachtbron, wellicht de krachtbron die ook in het vooronder van de Honda Civic Type R ligt. Afhankelijk van de gekozen tuning ontwikkelt het turboblok een vermogen tussen de 320 en de 405 pk.

Die power wordt via de achterwielen op het asfalt gezet, schakelen doe je via een sequentiële transmissie met zes versnellingen. De 4,6 meter lange en slechts 1,1 ton zware Bermat zou aan 4 seconden genoeg hebben om van 0 tot 100 km/u te sprinten. De straatversie zou op termijn ook beschikbaar zijn met een 100% elektrisch aandrijfgeheel. Over het prijskaartje of de geplande oplage rept Bermat met geen woord, enkel dat de eerste exemplaren in 2022 klaar moeten zijn.

Bermat GT

 

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @kjanssens_pro

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken