De huidige BMW 7 Reeks is er ook als M760Li xDrive, aangedreven door een 585 pk sterke V12-krachtbron. Maar nog niet eens zo lang geleden speelde de Beierse constructeur met het idee om hun vaandeldrager met een V16-motor te zegenen. Het zogeheten Goldfisch-project stamt uit 1987 en had tot de "Secret Seven" moeten leiden, zoals de BMW 767iL intern genoemd werd.
Die atmosferische V16 was gebaseerd op het M70B50-blok en combineerde een cilinderinhoud van 6,7 liter met een piekvermogen van 408 pk. De motor werd in een 750iL van de E32-generatie gelepeld. De V16 paste maar net in het vooronder van de 7 Reeks, waardoor de ingenieurs genoodzaakt waren om een alternatief koelsysteem te ontwikkelen. In de achtersteven.
Hoewel de bizarre ventilatiesleuven op de flanken anders suggereren, ligt de 6,7 liter-V16 niet achterin de BMW 767iL. Enkel de koelinstallatie verhuisde naar achteren. Let ook op de ventilatoren die de opengewerkte achterpartij toont. De Secret Seven met Goldfisch-krachtbron werd gepresenteerd aan de BMW-bonzen, maar kreeg nooit groen licht. Jammer.