Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Prototypes en conceptcars / Renault Mégane eVision gaat loop 2021 in productie

De elektrische Mégane eVision is de eerste Renault die op het gloednieuwe CMF-EV-platform staat. De productieversie van de Mégane E-Tech Electric volgt in 2021 met een elektromotor van 217 pk en een range van 500 kilometer.

Overzicht :

Renault mag zich een elektrische pionier noemen. Het Franse EV-verhaal begon in 2012 met de Twizy, een jaar later vervoegden ook de Zoe en de Fluence ZE het gamma. Maar dat vertaalde zich niet in gigantische verkoopsvolumes. De Europese markt was nog niet rijp, eigenlijk begint de elektrische auto nu pas momentum te vinden. Daarom plant Renault een nieuw EV-offensief, dat in 2021 afgetrapt wordt door een 100% elektrische Mégane. Wellicht gebeurt dat onder de noemer E-Tech, de benaming waarmee Parijs ook de hybride en plug-inhybride modellen typeert.

En dankzij de Renault Mégane eVision komen we reeds het een en het ander te weten over die volgend jaar verwachte productieversie.

VW achterna

De Mégane eVision is een concept-car die geïnspireerd is door de Morphoz die Renault eerder dit jaar onthulde. Opvallend: met een lengte van 4,21 meter blijft de elektrische Mégane een compacte middenklasser, maar Renault ruilt het klassieke hatchbackkoetswerk voor een verhoogd cross-overdesign. Dat komt door de skateboardstructuur waarin het batterijpakket schuilt. Wat MEB is voor Volkswagen, is CMF-EV voor Renault. Het gaat om een modulaire structuur voor elektrische voertuigen, die de constructeur toelaat om te goochelen met het aantal accumodules en het aantal elektromotoren. Alliantiepartner Nissan gebruikt deze EV-architectuur ook voor de nieuwe Ariya.

De 1.650 kilogram wegende Renault Mégane eVision houdt het bij een elektromotor die de voorwielen aandrijft, goed voor een piekvermogen van 217 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. Dat volstaat om de elektrische cross-over in minder dan 8 seconden van 0 naar 100 km/u te jagen. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 60 kWh en kan snelladen aan 130 kW. Renault vermeldt geen precies rijbereik, maar zegt wel dat de elektro-Mégane op een lading van Parijs naar Lyon zal kunnen rijden. Dat is ongeveer 470 kilometer.

2020 Renault Mégane eVision E-Tech Electric

 

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken