>> Update: Intussen heeft de Subaru van Pastrana zijn oorlogskleuren gekregen. Bekijk de fotogalerij voor het resultaat!
Ken Block maakte Gymkhana groot, maar houdt het na 10 afleveringen (en enkele spin-offs, zoals Climkhana en Terrakhana) voor bekeken. Hij geeft de fakkel door aan Travis Pastrana, nog zo'n jongen die liever zijdelings loopt dan voorwaarts stapt. Block deed het gros van zijn driftkunstjes aan het stuur van een Ford, gaande van een Fiesta WRC tot de Mustang Hoonicorn. Maar Pastrana heeft liever een Subaru, zoals dat bij de eerste twee episodes van Gymkhana ook het geval was. De Japanse constructeur viert die comeback in stijl, want ze omschrijven hun creatie als de "meest van de pot gerukte WRX STI die ooit gebouwd werd".
Lees ook:
- Ken Block presenteert Ford F-150 Hoonitruck
- Ken Block toont V2-versie van de Mustang Hoonicorn
- Ken Block neemt ook Escort RS Mk2 onder handen
De Gymkhana-Subaru draagt een volledig uit koolstofvezel vervaardigd koetswerk dat allerlei aerodynamische aanpassingen verwelkomt. Maar het opvallends zijn de screamer-uitlaatpijpen die door de motorkap komen piepen. De boxermotor werd helemaal onder handen genomen, maar vooralsnog wil Subaru niet kwijt hoeveel vermogen deze WRX STI ontwikkelt. Reken ook op een intelligente vierwielaandrijving en een verstevigde handremfunctie. Momenteel zijn Travis Pastrana nog volop bezig met de voorbereidingen: