Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Prototypes en conceptcars / Volkswagen ID Buzz Concept vraagt om productieversie

Op het Autosalon van Detroit (NAIAS 2017) parkeert Volkswagen de ID Buzz Concept onder de schijnwerpers, een elektrische monovolume die om een productievariant schreeuwt.

Overzicht :

Dat het eens tijd wordt dat Wolfsburg de plannen om het legendarische VW-busje te reïncarneren groen licht geeft. Van de Microbus Concept (2001) over de Bulli Concept (2011) tot de Budd-E Concept (2016), Volkswagen blijft met het idee experimenteren, maar deze op het Autosalon van Detroit 2017 voorgestelde ID Buzz Concept zou een laatste tussenstap naar een productieversie moeten zijn.

Het ook autonoom rijdende hippiebusje staat op het zogeheten MEB-platform van de VW-groep en wordt het tweede model van de elektrische ID-familie, waartoe ook de vorig jaar op het Autosalon van Parijs getoonde Volkswagen ID Concept behoort.

VW ID BUZZ CONCEPT 2017

4Motion?

De op de North American Internation Auto Show (NAIAS 2017) getoonde VW ID Buzz Concept staat op een verlengde versie van het zogeheten MEB-platform waarop de Volkswagen-groep zijn elektrische voertuigen zal bouwen. De elektrische monovolume maakt gebruik van een 111 kWh-batterijepakket en van twee elektrische motoren met een gecombineerd vermogen van zo'n 370 pk, waarvan eentje de voor- en een andere de achterwielen aandrijft. 4Motion, jawel.

Het sprintje van 0 naar 100 km/u zou amper 5 seconden in beslag nemen en de topsnelheid op 160 km/u komen te liggen, terwijl de elektrische autonomie van de VW ID Buzz tot 600 kilometer zou bedragen (NEDC-cyclus). De modulaire MEB-basis maakt ook andere, minder performante configuraties mogelijk. Zo heeft Volkswagen het openlijk over een louter op de achterwielaangedreven VW ID Buzz met accu's van 83 kWh en een enkele elektromotor van 270 pk.

2017 VW ID BUZZ CONCEPT

VW T1 XXL

De bijna 5 meter lange Volkswagen ID Buzz Concept combineert een wielbasis van 3,3 meter met een multifunctioneel interieur en met een maximaal laadvolume van 4.600 liter. Er zijn verschillende zitconfiguraties mogelijk, waarbij de derde zetelrij om te vormen valt tot een bed. Zoals het een moderne hippiebus betaamt.

De VW ID Buzz Concept komt bovendien met de autonome Pilot-technologie die de Duitse constructeur tegen 2025 productieklaar denkt te hebben. Een simpele druk op de knop en het stuurwiel klapt weg en het ding rijdt vanzelf, met dank aan een heel legertje sensoren, lasers en andere radars die samenwerken met in de cloud verzamelde data over het wegennet en het verkeer.

2017 VW ID BUZZ Concept

 

 

 

In dit artikel : Volkswagen

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken