Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

29 en 30 september 2018 - Ontdek en/of test meer dan 40 SUV-modellen

Scoops / Automobili Pininfarina bouwt aan elektrische SUV

Het kersverse merk wil daarmee vooral de Bentayga en co van antwoord dienen. Al hoeven de constructeurs van dergelijke luxe-SUV's hun slaap er nog niet meteen voor te laten. Het eerste resultaat wordt immers pas na 2020 verwacht

Overzicht :

Beginnen bij het begin: verwar Pininfarina Automobili niet met Pininfarina SpA. Beide bedrijven, de eerste een volwaardig constructeur, nummer twee een designstudio, worden dan wel het hand boven het hoofd gehouden door het Indische Mahindra en Mahindra, maar buiten die levenslijn en de naam, zijn er geen verbanden. 

Het is te zeggen: de toekomstige modellen die Pininfarina Automobili wil bouwen zullen wel getekend worden door de tekenaars van Pininfarina SpA. Ook dus de elektrische SUV's die op het programma staan. Een antwoord op het meer high end-gerief dat Range Rover, Bentley, Lamborghini en dies meer in de aanbieding hebben. Daar gaan we toch vanuit gezien de Italianen spreken van vanafprijzen van 150.000 euro.

Wat je daarvoor dan mag verwachten, blijft onduidelijk. Meer dan dat het full EV's zullen zijn, willen de bonzen niet lossen.

Eerst hypercar

Zover is het echter nog niet. Het eerste model dat de nieuwbakken autobouwer op de markt wil brengen, zou een hypercar worden. Uiteraard ook terend op elektrische energie zou die de 0 naar 100 km/u moeten klaren in minder dan 2 seconden. Geschatte kostenplaatje: 2 miljoen euro. Of dat productielmodel dan gebaseerd zal zijn op de H2 Speed, de HK GT dan wel een compleet nieuwe concept, is momenteel koffiedik kijken.

Met het hele Automobili Pininfarina-verhaal hoopt Mahindra eindelijk vaste voet te krijgen in Europa, een continent waar de Indiërs tot op heden nog niet veel in de pap te brokken hebben. Voorlopig teren ze immers op de afzet van Ssangyong (waarvan Mahindra de grootste aandeelhouder is) en de Goa, een pick-up waar Mahindra jaarlijks zo'n 1.000 stuks van slijt in Spanje en Italië.

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken