Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Updates / De grote Range Rover krijgt nu ook een zes-in-lijn

Net als de Range Rover Sport kan je de grote Range Rover nu ook bestellen met de nieuwe Ingenium 3.0 zes-in-lijn van 400 pk. Het mild hybride systeem van 48V moet het verbruik drukken.

Overzicht :

SUV DAYS op 11 en 12 mei 2019

Ontdek, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's

Meer over het evenement >>

De Range Rover is opnieuw te bestellen met een benzinemotor die geen draaikolk ontwikkelt in de tank bij volgas (met andere woorden: iets anders dan de 5.0 V8 met supercharger). Net als de iets kleinere Range Rover Sport HST krijgt het vlaggenschip van Land Rover de gloednieuwe 3.0 zes-in-lijn onder de motorkap, die sterk verwant is aan de 2.0 viercilinder, maar dan met 50% meer cilinders. De zescilinder met twee turbo’s ontwikkelt 400 pk en 550 Nm, genoeg om de kolos in 6,3 seconden naar de 100 km/u te jagen. Toppen doet de Range Rover P400 (zoals we vermoeden dat hij zal heten) op 225 km/u.

MHEV

De Ingenium zescilinder moet zich niet enkel onderscheiden met zijn zachte loopcultuur door zijn lijnopstelling, maar ook met een mild hybride systeem van 48 V dat kinetische energie kan opslaan en terug kan sturen in de aandrijflijn. Om de respons van de drieliter te verbeteren is er een elektrische compressor die binnen 0,5 seconden paraat staat om een boost te geven. Dat alles zorgt voor een normverbruik (volgens NEDC 2.0) van 9,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 212 g/km.

Technologische updates

De introductie van de nieuwe motor was voor Land Rover de gelegenheid om de Range Rover ook een paar nieuwe snufjes mee te geven. Apple CarPlay zit in het smartphonepack dat nu standaard is in elke Range Rover. Daarnaast zijn de Matrix- en Pixel-ledlichten opgewaardeerd met een systeem dat verkeersborden detecteert en voorkomt dat ze de bestuurder verblinden. De Pixel-leds kunnen ook nog gemakkelijk aangepast worden voor links rijden, wat handig is tijdens een tripje naar het Verenigd Koninkrijk. De vernieuwde Range Rover is er vanaf 115.800 euro.

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken