Eerste tests
Ford Edge 2.0 TDCi 240 ST-Line (2019)

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
In essentie een 124 Spider met hard dak, volledig opgetrokken uit koolstofvezel. Een hommage ook aan de Abarth 124 Rally die een hardtop kreeg opdat het verblinding door de zon kon voorkomen.
Voorts dien je nog te weten dat:
Een hele goeie vraag en eentje waar we na een week niet echt een sluitend antwoord op hebben. Ondanks de geclaimede toename in stijfheid, hadden we niet het gevoel dat de GT zoveel vlotter de bocht om ging. Er was wel wat minder windgeruis, maar die stilte werd op zijn beurt opgevuld door een rammeltje ergens aan de koepel.
Door de bollere vorm komt de hardtop wel met een paar extra millimeters aan hoofdruimte. Het zal niet veel zijn, maar voor onze 1m80 maakte het net het verschil tussen wel en niet comfortabel zitten (lees: met het hoofd tegen het dak schuren).
Dat de constructie bovendien ook 16 kilo meer weegt helpt de zaak er natuurlijk ook niet op vooruit. Zelf al wordt een groot deel van dat bijkomend gewicht gecompenseerd door die lichtere velgen.
Wij zouden er de gevraagde 41.450 euro (43.450 euro als je de automaat wil) alvast niet voor op tafel leggen. Voornamelijk omdat het 6.950 euro meer is dan een even leutige standaard Abarth 124 Spider. Aan de 170 pk sterke 1.4 MultiAir veranderde er namelijk niets en, zoals je al kon lezen, maakt de GT evenmin sturend een verschil.
Goed, de GT komt rijkelijker uitgerust, al dien je ook voor het allerleukste gimmick van de Abarth 124 Spider - die fameus lekker pruttelende Record Monza-sportuitlaat - bij te betalen in de GT.
Als de GT al een merite heeft, dan wel dat hij bewezen heeft hoe goed de standaard Abarth 124 Spider eigenlijk wel is.
In dit artikel : Abarth, Abarth 124 spider