Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Peugeot 5008 1.6 THP (2017)

De Peugeot 5008, een vermomde 3008 of zit er meer achter? AutoWereld doet de test met de 1.6 THP.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Wat is dit?

De nieuwe Peugeot 5008 wordt niet verpakt in een brooddoosachtig koetswerk. Deze zevenzitter behoort duidelijk niet tot de oude garde en pronkt met een avontuurlijke look en een praktisch vermogen.

Wat moet je onthouden?

  • Avontuurlijke look
  • Veel opbergmogelijkheden
  • Rust op het EMP2-platform van de 308 en de 3008
  • Verloor 95 kilo
  • Benzine 165 kilo lichter dan diesel
  • Top interieur

Mooi én praktisch, a match made in heaven?

De Peugeot 5008 pakt uit met een ruime binnenkant. Het EMP2-platform, waarop de 5008 rust, werd voor de gelegenheid uitgerekt tot 4,64 meter. In combinatie met een breedte van 1844 meter is de Peugeot 5008 zeker geen gedrongen zevenzitter. De achterbank wint 6 centimeter tegenover de kleinere Peugeot 3008. De twee achterzitjes blijven wel voorbehouden voor kabouters, maar geef toe, welke volwassene kruipt ooit helemaal achterin? De Peugeot 5008 slikt ook aardig wat bagage en tovert zelfs de 780 liter grote koffer om tot een slokop van 2150 liter.

De Peugeot 5008 erfde, gelukkig, de interieurambiance van de 3008. De digitale i-Cockpit en de gestoffeerde boordplank liften het niveau zeker nog een stapje hoger. Met technologische snufjes als wifi-bedeling en inductielading staat de Peugeot 5008 zeker zijn leeuwtje. Ook het kleine stuurtje nest zich uitstekend in het interieur.

Peugeot 5008, gewoon een grote 3008?

Akkoord, de Peugeot 5008 deelt veel met zijn welpenjong de 3008, maar waarom iets veranderen dat nabij perfect is? De 5008 heeft 11 centimeter meer speelruimte tussen de wielen waardoor de achterbankzitters hun benen 6 centimeter verder kunnen strekken. De rest is nagenoeg identiek. 

Vertaalt ons lofgezang zich ook op de baan?

Absoluut. Na een afslankkuur verloor de nieuwe Peugeot 5008 maar liefst 95 kilo tegenover zijn voorganger. De 1.6 THP die 165 pk uit zijn benzinemotor perst, is daarbovenop nog eens 165 kilo lichter dan de zwaarste diesel. Dat gewichtsverlies zorgt voor een dynamisch en comfortabel rijgedrag. 

Het AutoWereld-verdict?

Praktisch, avontuurlijk en aantrekkelijk, wat wens je nog meer? Goedkoop, misschien? Daar komt de aap, of beter gezegd de leeuw, uit de mouw. Met een basisprijs van 33.987 euro is de Peugeot 5008 geen koopje.

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 5008

Geschreven door op