Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / AUDI A3 35 TDI : Vaste formule

Ook Audi heeft een nieuwe Golf. De A3 van de vierde generatie borduurt verder op het thema van zijn Wolfsburgse neef.

32.300 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

De A3 leverde in de jaren 90 - en we laten de 145 van het kleine Alfa Romeo even buiten beschouwing - de blauwdruk voor een succesformule: de luxehatchback. Met luxe bedoelen we vooral het wat prestigieuzere logo dan dat van een Golf, Corolla of Mégane. BMW had toen ook al een teen in dat water gestoken, met de Compact-versie van de 3 Reeks. En nadat ze vaststelden dat de gouwgenoten uit Ingolstadt goede zaakjes deden met de A3, begonnen ze enkele jaren later aan de 1 Reeks, aanvankelijk achterwielaangedreven, maar nu als voorwielaandrijver haast een kopie van de A3. Ook Mercedes probeerde het eerst met een eigen recept, de eerste twee generaties van de A-Klasse waren monovolumes. Maar ook de Stuttgarters schakelden in 2012 over op de Audi-formule, een voorwielaangedreven middenklasser met wat van het aura van de grotere modellen uit de portefeuille. Nodeloos te vermelden dat dat een lucratieve handel is; kijk even rond in het straatbeeld en je hebt meteen een 1, een A, dan wel een A3 in de smiezen. Zowel op de eerste- als tweedehandsmarkt volstaat een vooraanstaande merknaam om de prijs gevoelig op te krikken. In het geval van dit grijze exemplaar, een TDI van 150 pk en met een bundel opties (maar geeneens lederen zetels!) spreken we al gauw over een goede 50.000 euro. Inderdaad, voor een anders verpakte Golf. Of is hij het waard?

In dit artikel : Audi, Audi A3

Journalist AutoGids/AutoWereld

De concurrenten